Allah a itaat mutlaktır. O na itaat yüce Kitabı Kur an-ı Kerim e uymaktır. İlahi vahiyden ibaret olan Kuran ı Kerim, bir manada fert ve toplum alanında, doğumundan ölümüne kadar bir hayat düsturudur. Sözkonusu hayat düsturunun ilk ve en doğru uygulayıcısı şüphesiz Hz Peygamber dir. Onun için peygambere itaat de mutlaktır. Ancak bu, mutlak şari veya mutlak emredici anlamında değil masum olmakla beraber vahyin kontrolünde bulınması ve kendisine tevdi edilen tebliğ ve açıklama görevinin tabii olarak, Kur an a arzetmeden hüküm koyma noktasında sünnetinin müstaki olması anlamındadır. Çünkü açıklama kapsamında yer alan Sünnet, Kur an nın muhtevasına dahildir.Peygamber in sünnetine uymak bir kimliktir. İslam kimliğinin korunması sünnete bağlı kalmakla mümkündür. Söz konusu kimliğin dışına çıkmak ilahi vahiyden uzaklaşmak demektir. Bu sebeple inanan herkes İslam kimliğini korumak zorundadır.
Allah a itaat mutlaktır. O na itaat yüce Kitabı Kur an-ı Kerim e uymaktır. İlahi vahiyden ibaret olan Kuran ı Kerim, bir manada fert ve toplum alanında, doğumundan ölümüne kadar bir hayat düsturudur. Sözkonusu hayat düsturunun ilk ve en doğru uygulayıcısı şüphesiz Hz Peygamber dir. Onun için peygambere itaat de mutlaktır. Ancak bu, mutlak şari veya mutlak emredici anlamında değil masum olmakla beraber vahyin kontrolünde bulınması ve kendisine tevdi edilen tebliğ ve açıklama görevinin tabii olarak, Kur an a arzetmeden hüküm koyma noktasında sünnetinin müstaki olması anlamındadır. Çünkü açıklama kapsamında yer alan Sünnet, Kur an nın muhtevasına dahildir.Peygamber in sünnetine uymak bir kimliktir. İslam kimliğinin korunması sünnete bağlı kalmakla mümkündür. Söz konusu kimliğin dışına çıkmak ilahi vahiyden uzaklaşmak demektir. Bu sebeple inanan herkes İslam kimliğini korumak zorundadır.