İhvân-ı Safâ düşüncesinde Tanrının yaratması iki şekilde gerçekleşmektedir. Bunlardan birincisi kevn kavramıyla ifade ettikleri aracısız, yani yoktan yaratma, ki onlar aklın bir şekilde yaratılmış olduğu kanaatini taşımaktadırlar; ikincisi ise kevnden sonra meydana gelen varlıklar kanalıyla bir yaratmadır, ki bunu da halk kavramıyla ifade ederler. Dolayısıyla İhvân-ı Safaya göre yaratma (halk), bir meydana çıkarma ve tekrar asla döndürmeden ibarettir.
İhvân-ı Safâ düşüncesinde Tanrının yaratması iki şekilde gerçekleşmektedir. Bunlardan birincisi kevn kavramıyla ifade ettikleri aracısız, yani yoktan yaratma, ki onlar aklın bir şekilde yaratılmış olduğu kanaatini taşımaktadırlar; ikincisi ise kevnden sonra meydana gelen varlıklar kanalıyla bir yaratmadır, ki bunu da halk kavramıyla ifade ederler. Dolayısıyla İhvân-ı Safaya göre yaratma (halk), bir meydana çıkarma ve tekrar asla döndürmeden ibarettir.