...İnsanda ya da toplumda, odada ya da yağmurda, içeride ya da dışarıda boğucu bir süreklilik vardır. Hayat hep bir içe kapanma, bastırılmışlık ve sinmişlik duygusu verir. Şair, nesnelerdeki durumların bireyler için de geçerli olduğunu imler. Yağmur sürekli yağmakta, hayatı ve şehri yıkmakta, bu arada belleklerimizi de silmektedir. İpteki Kareler günlük kodlamalarla, günlük dil tüketimiyle, tedavülde olan bir dille yazılan şiirlerden değil. Baştuğun kendine özgü şiir dili, sözdizimi, kendine özgü buluşları var. Şiirde anlam ararken mutlak, değişmeyen bir değerden söz edilemiyor. Kısır kodlamalarla, ortak duyarlıkla, yavan bir dille üretilen şiir arketiplerine de yabancı bir duyarlık Baştuğunki...GÖKHAN CENGİZHAN...İbrahim Baştuğ, İpteki Karelerde kapı, pencere, ip, yağmur, fotoğraf, zaman, su, ayna gibi nesneler çevresinde geliştiriyor şiirini. Yaşam-ölüm ikilemi de Baştuğun şiirinde bir izlek olabiliyor: Yaşam. Gölgelerin lacivert siluetini / kemirip duran sıçan. Gölgesi / kontura gülerken çektirilmiş fotoğrafların. Safran Ölüm. Bir kez daha sıyırıyordu ağlarını / şehrin mavi karnından. Bir kez daha / denizoğlanlarını denizkızlarından...SALİH BOLAT
...İnsanda ya da toplumda, odada ya da yağmurda, içeride ya da dışarıda boğucu bir süreklilik vardır. Hayat hep bir içe kapanma, bastırılmışlık ve sinmişlik duygusu verir. Şair, nesnelerdeki durumların bireyler için de geçerli olduğunu imler. Yağmur sürekli yağmakta, hayatı ve şehri yıkmakta, bu arada belleklerimizi de silmektedir. İpteki Kareler günlük kodlamalarla, günlük dil tüketimiyle, tedavülde olan bir dille yazılan şiirlerden değil. Baştuğun kendine özgü şiir dili, sözdizimi, kendine özgü buluşları var. Şiirde anlam ararken mutlak, değişmeyen bir değerden söz edilemiyor. Kısır kodlamalarla, ortak duyarlıkla, yavan bir dille üretilen şiir arketiplerine de yabancı bir duyarlık Baştuğunki...GÖKHAN CENGİZHAN...İbrahim Baştuğ, İpteki Karelerde kapı, pencere, ip, yağmur, fotoğraf, zaman, su, ayna gibi nesneler çevresinde geliştiriyor şiirini. Yaşam-ölüm ikilemi de Baştuğun şiirinde bir izlek olabiliyor: Yaşam. Gölgelerin lacivert siluetini / kemirip duran sıçan. Gölgesi / kontura gülerken çektirilmiş fotoğrafların. Safran Ölüm. Bir kez daha sıyırıyordu ağlarını / şehrin mavi karnından. Bir kez daha / denizoğlanlarını denizkızlarından...SALİH BOLAT