Irak Tefsir Ekolünün Kuran metninin nazil olduğu toprakların uzağındaki bir coğrafyada, diğer bir deyişle vahyin anlaşılmasını kolaylaştıran çeşitli olguların uzağında ortaya çıkan bilimsel bir harekettir.Irak Tefsir Ekolü, Hz. Peygamberin yanında yetişen ve Kuran bilgisini ondan öğrenen Abdullah b. Mesud tarafından kurulmuştur. İslamın başlangıcında tefsirin iki önemli unsurunu oluşturan sebeb-i nüzul ve hadislerle yetinmeyen bu ekolün kurucusu Abdullah bin Mesud ve özellikle ondan sonra gelen öğrencileri (öncü müfessirler), söz konusu unsurların yanı sıra çeşitli karinelerle destekledikleri rey olgusunu da Kuran tefsirinde sistemli bir şekilde kullanmışlardır.İşte bu araştırmada, Irak Tefsir Ekolünün, ilk dönemdeki bir tefsir hareketi olarak Kuranın anlaşılmasında ortaya koyduğu yöntem ve bu çerçevede yaptığı çalışmalar incelenmiştir.
Irak Tefsir Ekolünün Kuran metninin nazil olduğu toprakların uzağındaki bir coğrafyada, diğer bir deyişle vahyin anlaşılmasını kolaylaştıran çeşitli olguların uzağında ortaya çıkan bilimsel bir harekettir.Irak Tefsir Ekolü, Hz. Peygamberin yanında yetişen ve Kuran bilgisini ondan öğrenen Abdullah b. Mesud tarafından kurulmuştur. İslamın başlangıcında tefsirin iki önemli unsurunu oluşturan sebeb-i nüzul ve hadislerle yetinmeyen bu ekolün kurucusu Abdullah bin Mesud ve özellikle ondan sonra gelen öğrencileri (öncü müfessirler), söz konusu unsurların yanı sıra çeşitli karinelerle destekledikleri rey olgusunu da Kuran tefsirinde sistemli bir şekilde kullanmışlardır.İşte bu araştırmada, Irak Tefsir Ekolünün, ilk dönemdeki bir tefsir hareketi olarak Kuranın anlaşılmasında ortaya koyduğu yöntem ve bu çerçevede yaptığı çalışmalar incelenmiştir.