Yazar, bu tasnifle İslâm ahlâk düşüncesinin bütünlüğünü büyük ölçüde sergilemiştir. Bu zor görevi yaparken de mümkün olduğu kadar temel kaynakları takip etmiştir. Bunun yanında İslâm ahlâk düşüncesiyle ilgili ikinci dereceden kaynaklardan da mümkün olduğunca faydalanmaya çalışmıştır. Çalışmanın nassî ahlâk kısmında Kuran ve Sünnette ahlâkî düşünceye temel olabilecek noktalar ele alınmıştır. Kelâmî ahlâk kısmında temel teorik tartışmalar; felsefî ahlâk kısmında felsefî ahlâk mirasının nasıl içselleştirildiği ve bu tür ahlâk eserlerinin birbirlerini tamamlayıcı özellikleri ve son olarak dinî ahlâk kısmında ise dinin geniş halk kesimlerine yönelik ahlâkî mesajları ortaya konmaya çalışılmıştır.Bu yönüyle eser, İslâm ahlâk düşüncesinin klasik birikimi hakkında bilgi sahibi olmak isteyenler için bir başvuru kaynağı olacaktır.
Yazar, bu tasnifle İslâm ahlâk düşüncesinin bütünlüğünü büyük ölçüde sergilemiştir. Bu zor görevi yaparken de mümkün olduğu kadar temel kaynakları takip etmiştir. Bunun yanında İslâm ahlâk düşüncesiyle ilgili ikinci dereceden kaynaklardan da mümkün olduğunca faydalanmaya çalışmıştır. Çalışmanın nassî ahlâk kısmında Kuran ve Sünnette ahlâkî düşünceye temel olabilecek noktalar ele alınmıştır. Kelâmî ahlâk kısmında temel teorik tartışmalar; felsefî ahlâk kısmında felsefî ahlâk mirasının nasıl içselleştirildiği ve bu tür ahlâk eserlerinin birbirlerini tamamlayıcı özellikleri ve son olarak dinî ahlâk kısmında ise dinin geniş halk kesimlerine yönelik ahlâkî mesajları ortaya konmaya çalışılmıştır.Bu yönüyle eser, İslâm ahlâk düşüncesinin klasik birikimi hakkında bilgi sahibi olmak isteyenler için bir başvuru kaynağı olacaktır.