Yalanı ustaca söylemekteki başarıları ölçüsünde şöhret bulduklarına inandığım müsteşriklerin en tanınmışlardan olan Schacht, fıkhî hadislerin tamamen uydurulduğunu, bunların Peygamberin değil II. ve III. yüzyılda yaşayan İslam âlimlerinin sözü olduğunu isbata uğraştığı ve bu konuda benzerlerini geride bıraktığı için, onun Origins of Muhammadan Jurisprudence adlı eseri, yayımlandığı günden itibaren (1950) diğer müsteşrikler ve sempatizanlarınca büyük kabul görmüştür. Bu kitaptaki gerçekten cüretkâr iddialara bazı müslümanlar tarafından kısmî cevaplar verilmekle beraber, onu bütün yönleriyle ele alıp reddeden ilk müslüman araştırmacı Muhammed Mustafa el-Azamî olmuştur. el-Azamî bu çalışmasında Schachtın metodundan ve kaynaklarından faydalanarak ve daha çok âyetlere dayanarak, Resûl-i Ekremin asıl görevlerinden birinin yeni bir hukuk sistemi meydana getirmek olduğunu, kendisine Allah Teâlâ tarafından kanun koyma yetkisi verildiğini, dinin yaşamasıyla ilgili hadislerin Allah tarafından kendisine vahyedildiğini, dolayısıyla bu hadislerin Cenâb-ı Hakkın iradesine ve rızasına uygun olduğunu, bu sebeple de Resûlullahın emirlerinin Allah Teâlânın emirleriyle aynı derecede bağlayıcı mahiyet arz ettiğini göstermiş, ayrıca Schachtın iddiasının aksine, I. yüzyıl boyunca İslam hukuku faaliyetlerinin devamlı surette yürütüldüğünü ispat etmiştir. Prof. Dr. M. Yaşar Kandemir
Yalanı ustaca söylemekteki başarıları ölçüsünde şöhret bulduklarına inandığım müsteşriklerin en tanınmışlardan olan Schacht, fıkhî hadislerin tamamen uydurulduğunu, bunların Peygamberin değil II. ve III. yüzyılda yaşayan İslam âlimlerinin sözü olduğunu isbata uğraştığı ve bu konuda benzerlerini geride bıraktığı için, onun Origins of Muhammadan Jurisprudence adlı eseri, yayımlandığı günden itibaren (1950) diğer müsteşrikler ve sempatizanlarınca büyük kabul görmüştür. Bu kitaptaki gerçekten cüretkâr iddialara bazı müslümanlar tarafından kısmî cevaplar verilmekle beraber, onu bütün yönleriyle ele alıp reddeden ilk müslüman araştırmacı Muhammed Mustafa el-Azamî olmuştur. el-Azamî bu çalışmasında Schachtın metodundan ve kaynaklarından faydalanarak ve daha çok âyetlere dayanarak, Resûl-i Ekremin asıl görevlerinden birinin yeni bir hukuk sistemi meydana getirmek olduğunu, kendisine Allah Teâlâ tarafından kanun koyma yetkisi verildiğini, dinin yaşamasıyla ilgili hadislerin Allah tarafından kendisine vahyedildiğini, dolayısıyla bu hadislerin Cenâb-ı Hakkın iradesine ve rızasına uygun olduğunu, bu sebeple de Resûlullahın emirlerinin Allah Teâlânın emirleriyle aynı derecede bağlayıcı mahiyet arz ettiğini göstermiş, ayrıca Schachtın iddiasının aksine, I. yüzyıl boyunca İslam hukuku faaliyetlerinin devamlı surette yürütüldüğünü ispat etmiştir. Prof. Dr. M. Yaşar Kandemir