Tasavvuf, en son varlığın ilmidir; konusu da insanın kendi nefsini bilmesi, dolayısıyla, Rabbını bilmesidir. Nitekim, Peygamberimiz: Nefsini bilen Rabbını bilir buyurmuştur. Zira, bu ilmin gâyesî Allaha kavuşmaktır. Bu gâye bakımından da Tasavvuf, diğer bütün ilimlerin en üstünü ve en şereflisidir. Gerçek mutasavvıf da, sâdece, Allahtan, Mutlak Varlıktan söz eden değil, Allaha, Mutlak Varlığa kavuşandır; kavuşmanın delili de, sâdece, Bilmek değil, fakat bilerek Olmaktır.
Tasavvuf, en son varlığın ilmidir; konusu da insanın kendi nefsini bilmesi, dolayısıyla, Rabbını bilmesidir. Nitekim, Peygamberimiz: Nefsini bilen Rabbını bilir buyurmuştur. Zira, bu ilmin gâyesî Allaha kavuşmaktır. Bu gâye bakımından da Tasavvuf, diğer bütün ilimlerin en üstünü ve en şereflisidir. Gerçek mutasavvıf da, sâdece, Allahtan, Mutlak Varlıktan söz eden değil, Allaha, Mutlak Varlığa kavuşandır; kavuşmanın delili de, sâdece, Bilmek değil, fakat bilerek Olmaktır.