Batıdaki İbn Arabî çalışmalarının seçkin isimlerinden ve Guénonyen okulun önemli takipçilerinden biri olan yazar bu çalışmasında, Kurandaki bazı muammalı ayetlerin işaret ettiği manalara dönük bir dikkatle bilgi meselesine eğiliyor. Yazarın zihnindeki epistemik çerçeve, bilgi meselesiyle ilgili olan bir tartışmaya ruh hakkında belli bir aydınlığa kavuşma çabasını da dahil etmeyi gerekli kılıyor. Böylece yazar, bilgi ve ruh arasındaki irtibatı çeşitli yönleriyle işliyor. Yazarın da vurguladığı gibi kitapta İbn Arabî ve Emir Abdülkadirin konuyla ilgili görüşleri konunun esasını teşkil ediyor. Yazar, Allahın bilgisi, bilginin bilinene tâbi olması, ledünnî bilgi, bilgi ve inisiyatik zevk, bilgi ve görü(vision), zahir ve bâtın gibi İslâm düşüncesinin kadim meselelerinden olan çeşitli bilgi merkezli konularda okura yeni perspektifler sunuyor.
Batıdaki İbn Arabî çalışmalarının seçkin isimlerinden ve Guénonyen okulun önemli takipçilerinden biri olan yazar bu çalışmasında, Kurandaki bazı muammalı ayetlerin işaret ettiği manalara dönük bir dikkatle bilgi meselesine eğiliyor. Yazarın zihnindeki epistemik çerçeve, bilgi meselesiyle ilgili olan bir tartışmaya ruh hakkında belli bir aydınlığa kavuşma çabasını da dahil etmeyi gerekli kılıyor. Böylece yazar, bilgi ve ruh arasındaki irtibatı çeşitli yönleriyle işliyor. Yazarın da vurguladığı gibi kitapta İbn Arabî ve Emir Abdülkadirin konuyla ilgili görüşleri konunun esasını teşkil ediyor. Yazar, Allahın bilgisi, bilginin bilinene tâbi olması, ledünnî bilgi, bilgi ve inisiyatik zevk, bilgi ve görü(vision), zahir ve bâtın gibi İslâm düşüncesinin kadim meselelerinden olan çeşitli bilgi merkezli konularda okura yeni perspektifler sunuyor.