Lockedan önceki tabiî bilimler teorisi, bireye iyinin hâkim olduğu ve büyük bedelleri olan bir toplum sunmuştur: Bireysel özgürlüğün ile bedel öde ve daha güvenli bir barışı tat! Fakat Locke tabiî bilimlere ait prensiplerin, Grotius, Pufendorf ve Hobbesun bu prensiplerden elde ettiklerinden daha fazla şeyler sunduğunu ispatlamıştır. Barışçı bir toplum, Allaha karşı olan görevinin, yani hayatı koruma ve üçüncü şahsa karşı yapması gereken görevlerinin ve sorumluluğunun olduğunu bilmek mecburiyetindedir. O, siyasal bir toplumun gayesini bireyden yola çıkarak anlamalıdır. Bireyin mal ve mülk hakkını tanımalı, âdil olabilmesi için, sivil toplumun gayesi olan mülkü korumasını sağlamak üzere devletin güçlerini, yani yasama ve yürütme gücünü ayırmalıdır.
Lockedan önceki tabiî bilimler teorisi, bireye iyinin hâkim olduğu ve büyük bedelleri olan bir toplum sunmuştur: Bireysel özgürlüğün ile bedel öde ve daha güvenli bir barışı tat! Fakat Locke tabiî bilimlere ait prensiplerin, Grotius, Pufendorf ve Hobbesun bu prensiplerden elde ettiklerinden daha fazla şeyler sunduğunu ispatlamıştır. Barışçı bir toplum, Allaha karşı olan görevinin, yani hayatı koruma ve üçüncü şahsa karşı yapması gereken görevlerinin ve sorumluluğunun olduğunu bilmek mecburiyetindedir. O, siyasal bir toplumun gayesini bireyden yola çıkarak anlamalıdır. Bireyin mal ve mülk hakkını tanımalı, âdil olabilmesi için, sivil toplumun gayesi olan mülkü korumasını sağlamak üzere devletin güçlerini, yani yasama ve yürütme gücünü ayırmalıdır.