Bütün bu uğraşma, didinme, çabalama, sabretme arasında, ona duyduğu aşkı yitirmişti. İçindeki boşlukla baş başaydı. Onu artık sevmediğini ayırdedince şaşırdı önce. Nasıl olmuştu bu iş? O, Selçuk, nasıl olmuştu da, onca sevdiği erkekten usanmıştı?Karısının elini sıktı hafifçe, karşılık gelmedi Selçuktan. Birleşen elleri bir şey iletmedi birbirine. İkise de yan yana ve ayrı ayrı karanlığı dinlemeyi sürdürdü.Fitnat hanım, Fitnat Hanım, nerelerdesin? Ne kaldı senden geriye? Kimsenin bakmadığı albümlerdeki sis rengi eski fotoğraflardan başka? Ne güzel kadındın sen Fitnat Hanım, nasıl da alımlıydın!Fitnat Hanım, Fitnat hanım, nerelerdesin? Bir rüzgâra kapılıp Yemenden Rumeliye, ordan Anadoluya estin geçtin bre Fitnat Hanım; nerelerdesin?Kadınlar da Vardır, başarılı ve sağlıklı kurgusuyla, yergici ve eleştirici ağırlığını koyuyor ortaya. İleriye yönelik bir dünya görüşüne dayanarak ele aldığı sorunlar, günümüzün sorunları. Toplumsal açıdan bireysel yaralarımıza neşter vuruyor. Küçük burjuva yapısı içinde bunalmış insanın ruh hallerini sergiliyor. Olaylara ve insanlara insanca ve hoşgörüyle yaklaşıyor. Çıkış noktasını da gösteriyor: Halkla yabancılaşmamak, yaşamdan kopmamak, geleceğe yönelmek. Öykülerin anlatımı, dili, yapısı üst düzeyde. Yazar, belli bir ustalığa varmış.A.KADİR
Bütün bu uğraşma, didinme, çabalama, sabretme arasında, ona duyduğu aşkı yitirmişti. İçindeki boşlukla baş başaydı. Onu artık sevmediğini ayırdedince şaşırdı önce. Nasıl olmuştu bu iş? O, Selçuk, nasıl olmuştu da, onca sevdiği erkekten usanmıştı?Karısının elini sıktı hafifçe, karşılık gelmedi Selçuktan. Birleşen elleri bir şey iletmedi birbirine. İkise de yan yana ve ayrı ayrı karanlığı dinlemeyi sürdürdü.Fitnat hanım, Fitnat Hanım, nerelerdesin? Ne kaldı senden geriye? Kimsenin bakmadığı albümlerdeki sis rengi eski fotoğraflardan başka? Ne güzel kadındın sen Fitnat Hanım, nasıl da alımlıydın!Fitnat Hanım, Fitnat hanım, nerelerdesin? Bir rüzgâra kapılıp Yemenden Rumeliye, ordan Anadoluya estin geçtin bre Fitnat Hanım; nerelerdesin?Kadınlar da Vardır, başarılı ve sağlıklı kurgusuyla, yergici ve eleştirici ağırlığını koyuyor ortaya. İleriye yönelik bir dünya görüşüne dayanarak ele aldığı sorunlar, günümüzün sorunları. Toplumsal açıdan bireysel yaralarımıza neşter vuruyor. Küçük burjuva yapısı içinde bunalmış insanın ruh hallerini sergiliyor. Olaylara ve insanlara insanca ve hoşgörüyle yaklaşıyor. Çıkış noktasını da gösteriyor: Halkla yabancılaşmamak, yaşamdan kopmamak, geleceğe yönelmek. Öykülerin anlatımı, dili, yapısı üst düzeyde. Yazar, belli bir ustalığa varmış.A.KADİR
204 sayfa