Tiyatroda şiir? Böyle bir konu nerdeyse yok Türk tiyatrosunda diyor Güngör Dilmen.Kitabın ilk bölümünde kendi oyunlarından şiirsel söyleyiler, monologlarla geniş bir seçki sunuyor. Kendimle Konuşmalar bölümünde manzum tiyatro üstüne kendi deneyimlerini özetlerken, T. S. Eliot´un tiyatroda şiirin işlevi üstüne yazdıklarından kısa ama çarpıcı örnekler veriyor.Şiir elbet bir dil olgusudur, tragedyada da şiir dilde başlar, sözcüklerle oluşur. Ancak tiyatro şiiri sözcüklerden ibaret değildir savıyla dilin ötesinde bir tiyatro şiirinin de varlığına dikkati çekiyor Dilmen.Aristoteles, Hegel, Scheler, Walter Kaufmann gibi düşünürlerin tragedya üstüne önemli görüşlerini tartışarak önümüze seriyor.Geleneksel tiyatrodan nasıl yararlanılabilir konusunu tartışırken Brecht´in epik tiyatro kuramını eleştirmenin ötesinde tümden yadsıyor.Tragedyada bütünlük, tragedya nedir ne değildir geçitlerinde kendi deneyimlerinden örneklerle tragedya görüşünü özetliyor.
Tiyatroda şiir? Böyle bir konu nerdeyse yok Türk tiyatrosunda diyor Güngör Dilmen.Kitabın ilk bölümünde kendi oyunlarından şiirsel söyleyiler, monologlarla geniş bir seçki sunuyor. Kendimle Konuşmalar bölümünde manzum tiyatro üstüne kendi deneyimlerini özetlerken, T. S. Eliot´un tiyatroda şiirin işlevi üstüne yazdıklarından kısa ama çarpıcı örnekler veriyor.Şiir elbet bir dil olgusudur, tragedyada da şiir dilde başlar, sözcüklerle oluşur. Ancak tiyatro şiiri sözcüklerden ibaret değildir savıyla dilin ötesinde bir tiyatro şiirinin de varlığına dikkati çekiyor Dilmen.Aristoteles, Hegel, Scheler, Walter Kaufmann gibi düşünürlerin tragedya üstüne önemli görüşlerini tartışarak önümüze seriyor.Geleneksel tiyatrodan nasıl yararlanılabilir konusunu tartışırken Brecht´in epik tiyatro kuramını eleştirmenin ötesinde tümden yadsıyor.Tragedyada bütünlük, tragedya nedir ne değildir geçitlerinde kendi deneyimlerinden örneklerle tragedya görüşünü özetliyor.