Faik Baysal, bu yapıtındaki öykülerinde gündelik yaşamlarını sürdüren sıradan kişilerden çok, belirgin ve canlı tipler üstünde duruyor. Gerçeği ve yaşadığımız toplum sorunlarını, insanın üstündeki etkileri ve yansımaları yönünden araştırıyor. Yazar için önemsenmesi gereken, insanları acımasız ve vurdumduymaz sermayenin yalan dolanlarla ne kılığa soktuğudur. Kestaneci Rahim ve Azap Baba, bu determinizmin en canlı tipleridir. Kırmızı Sardunya adlı gerçek bir olaydan yola çıkılarak yazılan öyküdeki, tüm aile bireylerini gözünü kırpmadan öldüren Mustafa, aslında bilinen bağlantıların üstüne çıkan ve kafamıza birer gerçek olarak sokulan sosyal dengesizliklere karşı başkaldıran bir efsane kahramanına dönüşür. Öyküyü baştan sona sürükleyen çarpıcı bir tip olan bu kahraman, hayata olduğu kadar ölüme de yeni bir düzen veren üstün bir insandır. Kitaptaki öbür öyküler de bu tür canlı tiplemeleri içermektedir.
Faik Baysal, bu yapıtındaki öykülerinde gündelik yaşamlarını sürdüren sıradan kişilerden çok, belirgin ve canlı tipler üstünde duruyor. Gerçeği ve yaşadığımız toplum sorunlarını, insanın üstündeki etkileri ve yansımaları yönünden araştırıyor. Yazar için önemsenmesi gereken, insanları acımasız ve vurdumduymaz sermayenin yalan dolanlarla ne kılığa soktuğudur. Kestaneci Rahim ve Azap Baba, bu determinizmin en canlı tipleridir. Kırmızı Sardunya adlı gerçek bir olaydan yola çıkılarak yazılan öyküdeki, tüm aile bireylerini gözünü kırpmadan öldüren Mustafa, aslında bilinen bağlantıların üstüne çıkan ve kafamıza birer gerçek olarak sokulan sosyal dengesizliklere karşı başkaldıran bir efsane kahramanına dönüşür. Öyküyü baştan sona sürükleyen çarpıcı bir tip olan bu kahraman, hayata olduğu kadar ölüme de yeni bir düzen veren üstün bir insandır. Kitaptaki öbür öyküler de bu tür canlı tiplemeleri içermektedir.