Klasik film için izleyici tek tek bireyler değildir. Bir kitledir. Modernist film içinse izleyici, bir kitle değil bireydir. Bir Hollyvvood filmi seri halde, birbirine benzer olarak ve hızla üretiliyorsa tüketicisi de onu kitlesel olarak ve hızla tüketir. Başka bir deyişle üretim biçimi tüketim biçimini belirlemiştir. Modernist film ise tek tek, görece uzun sürede ve özgün, biricik olarak üretilen filmdir ve izleyicisini de böyle görür. Klasik anlatı filmleri ekonomik anlatım ilkesine dayanır. Temayı ve temel çatışmayı hızlı ve doğrudan bir şekilde iletebilmenin en ekonomik yolları kullanılır. Karakterizasyon konusunda da ekonomi ilkesi geçerlidir ve genellikle klasik anlatı filmlerinde standart film karakterleri inşa edilir. Az sayıda özellik tarafından belirlenmiş bu karakterler kolay anlaşılırlıkları, hemen tanımlanabilen rolleri dolayısıyla, seyircinin daha kolay ve daha yoğun empati kurabileceği yapıdadırlar.
Klasik film için izleyici tek tek bireyler değildir. Bir kitledir. Modernist film içinse izleyici, bir kitle değil bireydir. Bir Hollyvvood filmi seri halde, birbirine benzer olarak ve hızla üretiliyorsa tüketicisi de onu kitlesel olarak ve hızla tüketir. Başka bir deyişle üretim biçimi tüketim biçimini belirlemiştir. Modernist film ise tek tek, görece uzun sürede ve özgün, biricik olarak üretilen filmdir ve izleyicisini de böyle görür. Klasik anlatı filmleri ekonomik anlatım ilkesine dayanır. Temayı ve temel çatışmayı hızlı ve doğrudan bir şekilde iletebilmenin en ekonomik yolları kullanılır. Karakterizasyon konusunda da ekonomi ilkesi geçerlidir ve genellikle klasik anlatı filmlerinde standart film karakterleri inşa edilir. Az sayıda özellik tarafından belirlenmiş bu karakterler kolay anlaşılırlıkları, hemen tanımlanabilen rolleri dolayısıyla, seyircinin daha kolay ve daha yoğun empati kurabileceği yapıdadırlar.
179 sayfa