Günümüzde kötülüğü korkunç bir gerçek olarak bizzat yaşamaktayız. Ama bu gerçeği bir de düşünce süzgecinden geçirmemiz gerekmektedir. İsviçreli felsefe profesörü Charles Wernerin kaleme aldığı bu eser kötülük hakkında zihnimizde uyanan bütün sorulara cevap vermektedir.Kitap; antik çağların filozofları Heraklit, Anaxagaros, Eflatun, Aristo ve Stoacılardan başlayıp Spinozadan Karl Bartha kadar, önde gelen düşünürlerin kötülük problemine yaklaşımlarını değerlendirir. Ayrıca Hıristiyan düşüncesinde Manikerler, Augustin ve Gnostiklerden itibaren kötülük probleminin ilk günah kavramı çerçevesinde nasıl ele alındığını da gösterir. 6 bölümden oluşan eserin ilk bölümlerinde Kötülük Problemi, Spinozanın Mutlak İyimserliği, Leibnizin ılımlı İyimserliği ve Schopenhauerin Karamsarlığı çerçevesinde ele alınır. Öğretilere yapılan itirazlar ve geliştirilen sentezler de okuyucunun dikkatine sunulur.Kitabın takip eden bölümlerinde ise Platon ve Manikeistlerin Radikal Dualizmi, Hıristiyan Tanrıbiliminde İlk Günah ile Boehme ve Schellingin ele aldığı Tanrısal Varlığın Karanlık Dibi konuları incelenir. Son bölümde yazar, kötülük problemini çözmeyi hedefleyen kendi bakış açısını ortaya koyar. Bu kitap, kötülük problemini çözmek isteyenlerle, filozofların ve Batılı teologların insanlık sorunları üzerine ne düşündüğünü öğrenmek isteyenlerin faydalanacakları sade bir dille yazılmış değerli bir kaynaktır. Aşağıda kitaptan yapılan bir alıntı, eser hakkında daha iyi bir fikir verecektir: Dünyada kötünün ilkesi olarak ortaya çıkan şeyin Tanrıda var olan bir öğeden kaynaklandığını kabul etmek gerekir. Bu öğe, bütün canlı varlıkların organik esası olan arzu içgüdüsüdür-muhakkak ki bu içgüdü Tanrıda sevginin yüceliğine yükseltilmiştir. Tanrı, içinde arzu içgüdüsünü taşıdığından dolayı yaratıcıdır ve dünyanın meydana gelmesindeki etken, arzu içgüdüsünden başkası değildir. Arzu içgüdüsü devasa kaosun sürükleyici gücüdür, madde çırılçıplak ve hareketsizken böyle bir oluşum cereyan etmiştir. Arzu içgüdüsü kaplanın ve köpekbalıklarının iğrenç ve korkunç dişlerini oluşturdu. Engerek yılanını yarattı ve canlı varlıkları birbirlerini yemeleri için harekete geçirdi. Ve daha sonra; dünyaya insan geldiğinde arzu içgüdüsü yüzünden çıkan karmaşa en üst düzeye ulaştı; O, insandan hemcinslerine karşı bir kurt yaptı ve insanlığın bütün tarihi üzerine kana bulaşmış bir eşarp gibi gerilen savaşları başlattı.
Günümüzde kötülüğü korkunç bir gerçek olarak bizzat yaşamaktayız. Ama bu gerçeği bir de düşünce süzgecinden geçirmemiz gerekmektedir. İsviçreli felsefe profesörü Charles Wernerin kaleme aldığı bu eser kötülük hakkında zihnimizde uyanan bütün sorulara cevap vermektedir.Kitap; antik çağların filozofları Heraklit, Anaxagaros, Eflatun, Aristo ve Stoacılardan başlayıp Spinozadan Karl Bartha kadar, önde gelen düşünürlerin kötülük problemine yaklaşımlarını değerlendirir. Ayrıca Hıristiyan düşüncesinde Manikerler, Augustin ve Gnostiklerden itibaren kötülük probleminin ilk günah kavramı çerçevesinde nasıl ele alındığını da gösterir. 6 bölümden oluşan eserin ilk bölümlerinde Kötülük Problemi, Spinozanın Mutlak İyimserliği, Leibnizin ılımlı İyimserliği ve Schopenhauerin Karamsarlığı çerçevesinde ele alınır. Öğretilere yapılan itirazlar ve geliştirilen sentezler de okuyucunun dikkatine sunulur.Kitabın takip eden bölümlerinde ise Platon ve Manikeistlerin Radikal Dualizmi, Hıristiyan Tanrıbiliminde İlk Günah ile Boehme ve Schellingin ele aldığı Tanrısal Varlığın Karanlık Dibi konuları incelenir. Son bölümde yazar, kötülük problemini çözmeyi hedefleyen kendi bakış açısını ortaya koyar. Bu kitap, kötülük problemini çözmek isteyenlerle, filozofların ve Batılı teologların insanlık sorunları üzerine ne düşündüğünü öğrenmek isteyenlerin faydalanacakları sade bir dille yazılmış değerli bir kaynaktır. Aşağıda kitaptan yapılan bir alıntı, eser hakkında daha iyi bir fikir verecektir: Dünyada kötünün... tümünü göster