Teistik Tanrı inancını, evrendeki acı, keder ve bunlara neden olan olgulara; kısa teknik ifadesiyle kötülükler e rağmen savunan teist din bilginleri ve filozoflar da, gerek iç teistik kuşkular karşısında gerekse dıştan gelen septik ve ateistik düşünsel itirazlar ve eleştiriler karşısında, dini inanç sisteminin veya teizmin rasyonelliğini ve tutarlılığını savunmak için yine düşünce tarihi boyunca çeşitli karşı-savunmalar ve teodiseler geliştirmişlerdir. Böylece din felsefesi ve teoloji tarihinde muazzam bir kötülük problemi ve teodise tartışmaları literatürü ortaya çıkmıştır.
Teistik Tanrı inancını, evrendeki acı, keder ve bunlara neden olan olgulara; kısa teknik ifadesiyle kötülükler e rağmen savunan teist din bilginleri ve filozoflar da, gerek iç teistik kuşkular karşısında gerekse dıştan gelen septik ve ateistik düşünsel itirazlar ve eleştiriler karşısında, dini inanç sisteminin veya teizmin rasyonelliğini ve tutarlılığını savunmak için yine düşünce tarihi boyunca çeşitli karşı-savunmalar ve teodiseler geliştirmişlerdir. Böylece din felsefesi ve teoloji tarihinde muazzam bir kötülük problemi ve teodise tartışmaları literatürü ortaya çıkmıştır.
Kötülük problemi din felsefecilerini dinin ortaya çıktığı ilk günlerden beri uğraştırmayı sürdürüyor. Yaran, kitabın arka kapağında pozitif ateistlerin kötülük problemini görüşlerini temellendirmekte ne kadar yoğun bir şekilde kullandığına vurgu yapmış olmasına rağmen teistik savunmalara getirilen eleştirileri yeterince irdeleyememiş. Buna rağmen, din felsefesiyle ilgilenen herkesin kütüphanesinde bulunmalı.
200 sayfa
1997 tarihinde, VADİ YAYINLARI tarafından yayınlandı