Süleyman Çelebiden Nefî ve Şeyhîye; bütün yönleriyle fetih hadisesi, Fatih ve fethin manevî mimarlarına; Fuzûlîden Bâk ve Nedime; şair/sanatçı kimliklerinin yanı sıra pek bilinmeyen insanî taraflarıyla Erzurumlu Emrahtan Ziya Paşa, Abdülhak Hâmid, Namık Kemal ve Tevfik Fikrete; Yahya Kemalden Süleyman Nazif ve müstesna bir yer ayırdığı Mehmed Âkife; Türk dostu şarkiyatçıların portrelerinden Gandhiye kadar uzanan kuşatıcı bir bakışla Nihad Sami Banarlı; asırlar evvelinden günümüze uzanan bir Kültür Köprüsü inşa ediyor. Şahsına has, nükte ve tefekkürü harmanladığı üslubuyla Nihad Sami Banarlı, bilinene yepyeni dikkatlerle yöneliyor.
Süleyman Çelebiden Nefî ve Şeyhîye; bütün yönleriyle fetih hadisesi, Fatih ve fethin manevî mimarlarına; Fuzûlîden Bâk ve Nedime; şair/sanatçı kimliklerinin yanı sıra pek bilinmeyen insanî taraflarıyla Erzurumlu Emrahtan Ziya Paşa, Abdülhak Hâmid, Namık Kemal ve Tevfik Fikrete; Yahya Kemalden Süleyman Nazif ve müstesna bir yer ayırdığı Mehmed Âkife; Türk dostu şarkiyatçıların portrelerinden Gandhiye kadar uzanan kuşatıcı bir bakışla Nihad Sami Banarlı; asırlar evvelinden günümüze uzanan bir Kültür Köprüsü inşa ediyor. Şahsına has, nükte ve tefekkürü harmanladığı üslubuyla Nihad Sami Banarlı, bilinene yepyeni dikkatlerle yöneliyor.