İbn Ömer Hz Peygamberden şöyle rivayet etmiştir: İslâm beş şey üzerine binâ olunmuştur: Allahtan başka ilâh olmadığına ve Muhammedin Allahın resûlü olduğuna şehadet etmek, namaz kılmak, zekât vermek, haccetmek, ramazan orucunu tutmak.Buhârînin rivayet ettiği bu hadis, zihinlerde Allah katında en önemli değerlerin Allaha ve resûlüne inanmak ile zikredilen ibadetler olduğu fikrinin oluşmasına; insanların diğer insanlarla münasebetine ilişkin değerlerin bunların yanında ikinci mertebedeymiş gibi sanılmasına yol açmaktadır. Meseleye Kuran açısından bakıldığında gerçekten de durum böyle midir?İşte bu çalışma, Kuranın değerleri nasıl bir sistem oluşturmaktadır?, Kurana göre en önemli değerler nelerdir? sorularına cevap bulmayı amaçlamaktadır. Kuranda öne çıkan akletmek, iman, takva, ibadet, salih amel, ebedî mutluluk gibi değerlerin, birbirleriyle alâkası olmayan tek başına kavramlar mı olduğu; yoksa, onların bir sistem dahilinde mi bir anlam ifade ettiği, Kurandaki değerlerin bir sistem haline gelmesini sağlayan temellerin neler, değerler arasındaki araç-amaç ilişkisinin nasıl, iki değerden birinin seçilmek zorunda kalındığı trajik durumlarda hangi değere göre davranmanın uygun olduğu sorularına da bu çalışmada cevap aranmaktadır.
İbn Ömer Hz Peygamberden şöyle rivayet etmiştir: İslâm beş şey üzerine binâ olunmuştur: Allahtan başka ilâh olmadığına ve Muhammedin Allahın resûlü olduğuna şehadet etmek, namaz kılmak, zekât vermek, haccetmek, ramazan orucunu tutmak.Buhârînin rivayet ettiği bu hadis, zihinlerde Allah katında en önemli değerlerin Allaha ve resûlüne inanmak ile zikredilen ibadetler olduğu fikrinin oluşmasına; insanların diğer insanlarla münasebetine ilişkin değerlerin bunların yanında ikinci mertebedeymiş gibi sanılmasına yol açmaktadır. Meseleye Kuran açısından bakıldığında gerçekten de durum böyle midir?İşte bu çalışma, Kuranın değerleri nasıl bir sistem oluşturmaktadır?, Kurana göre en önemli değerler nelerdir? sorularına cevap bulmayı amaçlamaktadır. Kuranda öne çıkan akletmek, iman, takva, ibadet, salih amel, ebedî mutluluk gibi değerlerin, birbirleriyle alâkası olmayan tek başına kavramlar mı olduğu; yoksa, onların bir sistem dahilinde mi bir anlam ifade ettiği, Kurandaki değerlerin bir sistem haline gelmesini sağlayan temellerin neler, değerler arasındaki araç-amaç ilişkisinin nasıl, iki değerden birinin seçilmek zorunda kalındığı trajik durumlarda hangi değere göre davranmanın uygun olduğu sorularına da bu çalışmada cevap aranmaktadır.