Allahın mutlak oluşu ve aşkınlığı, insanın ise sınırlı, zaman ve mekâna bağımlı oluşu nedeniyle, Mutlak Hakikatı insana ulaştırmada, bir başka deyişle vahyin beşeri terminolojiye girişinde, bir anlatım biçimi olarak teşbihler kullanılmaktadır. Kurân, bir taraftan Allahın aşkınlığını vurgularken, diğer taraftan da beşeri fizyonomi ve duyumlarla kesişen anlatım biçimini kullanmakta ve bu, bir problem olarak karşımıza çıkmaktadır. İnsan-biçimcilik (antropomorfizm) farklı anlam boyutlarını içeren bir kavramdır. Hem felsefi düşüncede ve geçmiş ilahi ve gayri ilahi dinlerde hem de Kurânda yer alan bu anlatım biçiminin, sadece Kurân dilindeki boyutu çalışmamız esasını teşkil etmektedir. Diğer ilâhi kitaplar kadar olmazsa bile, Kurânda da böyle bir dil görülmektedir. Vahiy dilinde teşbih anlamını içeren kavramların bulunmasının sebebi, çalışmamızın çözülmesi gereken temel sorusu olmaktadır.
Allahın mutlak oluşu ve aşkınlığı, insanın ise sınırlı, zaman ve mekâna bağımlı oluşu nedeniyle, Mutlak Hakikatı insana ulaştırmada, bir başka deyişle vahyin beşeri terminolojiye girişinde, bir anlatım biçimi olarak teşbihler kullanılmaktadır. Kurân, bir taraftan Allahın aşkınlığını vurgularken, diğer taraftan da beşeri fizyonomi ve duyumlarla kesişen anlatım biçimini kullanmakta ve bu, bir problem olarak karşımıza çıkmaktadır. İnsan-biçimcilik (antropomorfizm) farklı anlam boyutlarını içeren bir kavramdır. Hem felsefi düşüncede ve geçmiş ilahi ve gayri ilahi dinlerde hem de Kurânda yer alan bu anlatım biçiminin, sadece Kurân dilindeki boyutu çalışmamız esasını teşkil etmektedir. Diğer ilâhi kitaplar kadar olmazsa bile, Kurânda da böyle bir dil görülmektedir. Vahiy dilinde teşbih anlamını içeren kavramların bulunmasının sebebi, çalışmamızın çözülmesi gereken temel sorusu olmaktadır.