Bu satırların yazarına göre biz müslümanların hedefi batılılaşma değildir, müslümanlaşmadır; batılılaşma ise meselelerimizin ve çıkmazlarımızın baş sebebi, aslî failidir. Çaremiz müslümanlaşmada, bu yoldaki kusurlarımızı gidermede, eksiklerimizi tamamlamadadır. Bu çağda gerekli bulunan ve ötekilerin icat ettikleri, ürettikleri bazı alet ve araçları kullanmak hem seçmede, hem de kullanmada İslamın ölçülerine ve hassasiyetlerine riayet etmek şartıyla batılılaşmak manasına gelmez ve müslümanlaşmaya da aykırı değildir. Hz. Peygamber (s.a.) de cahiliyyeden gelen birçok aleti ve aracı kullanmıştır, ancak cahiliyyeye (İslam öncesine, İslama göre ötekine) ait zihniyeti, inancı ve düzeni değiştirmiş, daha doğrusu Allahın değiştirici hüküm ve buyruklarını tebliğ ve tatbik etmiştir. Bugün cahiliyye ve öteki Batıdır, on beş asır önce cahiliyyeye karşı takınılan tavır bugün Batıya karşı takınılacaktır.
Bu satırların yazarına göre biz müslümanların hedefi batılılaşma değildir, müslümanlaşmadır; batılılaşma ise meselelerimizin ve çıkmazlarımızın baş sebebi, aslî failidir. Çaremiz müslümanlaşmada, bu yoldaki kusurlarımızı gidermede, eksiklerimizi tamamlamadadır. Bu çağda gerekli bulunan ve ötekilerin icat ettikleri, ürettikleri bazı alet ve araçları kullanmak hem seçmede, hem de kullanmada İslamın ölçülerine ve hassasiyetlerine riayet etmek şartıyla batılılaşmak manasına gelmez ve müslümanlaşmaya da aykırı değildir. Hz. Peygamber (s.a.) de cahiliyyeden gelen birçok aleti ve aracı kullanmıştır, ancak cahiliyyeye (İslam öncesine, İslama göre ötekine) ait zihniyeti, inancı ve düzeni değiştirmiş, daha doğrusu Allahın değiştirici hüküm ve buyruklarını tebliğ ve tatbik etmiştir. Bugün cahiliyye ve öteki Batıdır, on beş asır önce cahiliyyeye karşı takınılan tavır bugün Batıya karşı takınılacaktır.