Enigmaya Dönüşen Paradigma Türkiyede Laiklik denilen olgu, yeni devlet ve onu iktidar aracılığıyla yönlendiren kadro tarafından Batıdan kopya edilerek başlatıldı. Bu nedenle de kitlesel destekten yoksun kaldı. Hatta mümin Müslüman kitlenin nezdinde gavurlaşmak olarak değerlendirildi. Yine T.C. Devletinde din özerkleştirilmedi. Tam tersine din (İslamiyet) Türk tipi İslamiyet haline getirilerek devletin denetimi altına sokuldu. Sayısız yasa ve yönetmelikle, gerçekte DİN VE DEVLET İŞLERİ birbirinden ayrılmadılar, tam tersine DİN, DEVLETİN İŞLERİ arasına sokuldu.Laiklik olgusu Din ve Devletin ayrıştırılması olarak değil, Din-Devlet-Dünya üçlüsünün tek tek ve birbirleriyle bağlantılı olarak ele alınmasıyla anlaşılırlık kazanır. Laisizmden ayrı olarak Sekülarizm; Din, Devlet ve Dünyadan kurulu üç alanlı bir tezin seslendiricisidir.Kişiler Laik olurlar. Devlet Laik olamaz. Devlet, tüzel bir kişiliktir, ne Dini olur ne de Laikliği... Laik ve /veya Seküler olan Anayasadır, Devlet değil.
Enigmaya Dönüşen Paradigma Türkiyede Laiklik denilen olgu, yeni devlet ve onu iktidar aracılığıyla yönlendiren kadro tarafından Batıdan kopya edilerek başlatıldı. Bu nedenle de kitlesel destekten yoksun kaldı. Hatta mümin Müslüman kitlenin nezdinde gavurlaşmak olarak değerlendirildi. Yine T.C. Devletinde din özerkleştirilmedi. Tam tersine din (İslamiyet) Türk tipi İslamiyet haline getirilerek devletin denetimi altına sokuldu. Sayısız yasa ve yönetmelikle, gerçekte DİN VE DEVLET İŞLERİ birbirinden ayrılmadılar, tam tersine DİN, DEVLETİN İŞLERİ arasına sokuldu.Laiklik olgusu Din ve Devletin ayrıştırılması olarak değil, Din-Devlet-Dünya üçlüsünün tek tek ve birbirleriyle bağlantılı olarak ele alınmasıyla anlaşılırlık kazanır. Laisizmden ayrı olarak Sekülarizm; Din, Devlet ve Dünyadan kurulu üç alanlı bir tezin seslendiricisidir.Kişiler Laik olurlar. Devlet Laik olamaz. Devlet, tüzel bir kişiliktir, ne Dini olur ne de Laikliği... Laik ve /veya Seküler olan Anayasadır, Devlet değil.