Bu eser, Kurani Tasavvufun Esasları alt başlığını taşısa da, alışılan anlamda bir tasavvuf klasiği değildir. Daha çok, tasavvufa dışarıdan bir kriter, yani tasavvufa tasavvuf dışından bir sınır getirme, onu Kurani kıstaslara dayandırma çabasını dile getiren Selefi bir tasavvuf metnidir. Bu yönüyle de, günümüzde çok yaygın bir yanlış anlama olan, Selefiliğin tasavvufun tamamen karşısında yer aldığı, ikisinin zıt kutuplar olduğu, Selefiliğin tasavvufi hiç bir unsur taşımadığı ve en saf İslami ekolü temsil ettiği; oysa tasavvufun dış kaynaklı, batıl bir düşünce ekolü olduğu görüşünün yeniden değerlendirilmesini zorunlu kılmaktadır....(Sunuştan)
Bu eser, Kurani Tasavvufun Esasları alt başlığını taşısa da, alışılan anlamda bir tasavvuf klasiği değildir. Daha çok, tasavvufa dışarıdan bir kriter, yani tasavvufa tasavvuf dışından bir sınır getirme, onu Kurani kıstaslara dayandırma çabasını dile getiren Selefi bir tasavvuf metnidir. Bu yönüyle de, günümüzde çok yaygın bir yanlış anlama olan, Selefiliğin tasavvufun tamamen karşısında yer aldığı, ikisinin zıt kutuplar olduğu, Selefiliğin tasavvufi hiç bir unsur taşımadığı ve en saf İslami ekolü temsil ettiği; oysa tasavvufun dış kaynaklı, batıl bir düşünce ekolü olduğu görüşünün yeniden değerlendirilmesini zorunlu kılmaktadır....(Sunuştan)