Melamilik ve Bektaşilik

Melamilik ve Bektaşilik adlı bu kitapta Melamiliğin mahiyeti, usulü, tevhitler, ittihat makamları; Bektaşilik ve felsefesi, Bektaşilik merasimleri, Bektaşilik desturu ve düsturu, Bektaşi nefesleri örnekler ve açıklama notlarıyla işlenmektedir. Tasavvuf yolu ile semboller, insanı Mutlak Vücudun sırrına ulaştırma yolunda güzelliği ve aşkı kullandığından akıldan ziyade kalbe, sezgisel hisse hitap eder. Kalbe ve kalbi sezgi ve heyecanlara hitap eden aşk ve güzelliğin dildeki hitap şekli ise nesirden ziyade şiirdir. Bundan ötürüdür ki tasavvuf edebiyatının büyük kısmını şiirler teşkil etmektedir.İnsanın yaradılışında gaye, Tanrıyı bilip tanımak ve Ona ulaşıp kavuşmaktır. Bu da Tanrının emrettiği iyilik ve güzellik yollarından gitmekle mümkündür. Başka bir deyişle, Tanrı ahlakı ile ahlaklanmak ve Tanrı sıfatlarıyla sıfatlanmak ve bu suretle de kalbi ilahi nur ile aydınlanmak ile mümkündür. Ruh Tanrı nurundan bir kıvılcımdır.Bilmek, hakikati anlamaktır; Bulmak, açık ve seçik olarak onu görmektir; Olmak da ikiliksiz birliğe ulaşmaktır.Tanrıya en yakın gönüldür. Bu yolun yolcusu olabilmek için de her şeyden önce insanın kendisindeki gurur ve şehveti kırması ve diğer insanları da hoş görmesi lazımdır.

Melamilik ve Bektaşilik adlı bu kitapta Melamiliğin mahiyeti, usulü, tevhitler, ittihat makamları; Bektaşilik ve felsefesi, Bektaşilik merasimleri, Bektaşilik desturu ve düsturu, Bektaşi nefesleri örnekler ve açıklama notlarıyla işlenmektedir. Tasavvuf yolu ile semboller, insanı Mutlak Vücudun sırrına ulaştırma yolunda güzelliği ve aşkı kullandığından akıldan ziyade kalbe, sezgisel hisse hitap eder. Kalbe ve kalbi sezgi ve heyecanlara hitap eden aşk ve güzelliğin dildeki hitap şekli ise nesirden ziyade şiirdir. Bundan ötürüdür ki tasavvuf edebiyatının büyük kısmını şiirler teşkil etmektedir.İnsanın yaradılışında gaye, Tanrıyı bilip tanımak ve Ona ulaşıp kavuşmaktır. Bu da Tanrının emrettiği iyilik ve güzellik yollarından gitmekle mümkündür. Başka bir deyişle, Tanrı ahlakı ile ahlaklanmak ve Tanrı sıfatlarıyla sıfatlanmak ve bu suretle de kalbi ilahi nur ile aydınlanmak ile mümkündür. Ruh Tanrı nurundan bir kıvılcımdır.Bilmek, hakikati anlamaktır; Bulmak, açık ve seçik olarak onu görmektir; Olmak da ikiliksiz birliğe ulaşmaktır.Tanrıya en yakın gönüldür. Bu yolun yolcusu olabilmek için de her şeyden önce insanın kendisindeki gurur ve şehveti kırması ve diğer insanları da hoş görmesi lazımdır.


Değerlendirmeler

değerlendirme
Filtrelere göre değerlendirme bulunamadı

Baskı Bilgileri



ISBN
9758586130

Etiketler: tasavvuf-tarikatlar

Şu An Okuyanlar

Şu anda kimse okumuyor.

Okumuşlar

Okumuş kimse bulunamadı.

Okumak İsteyenler

Okumak isteyen bulunamadı.

Takas Verenler

Takas veren bulunamadı.
Puan : hepsi | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
Değerlendirme Zamanı: en yeni | en eski