Varlığını modernleşmeye borçlu olan moda, otoritesini modanın eleştirilmezliği üzerine kurmakta oldukça mâhir davrandı. Bu mahâretiyle birlikte moda, güzelin tarifini değiştirdi. Bu yeni tarife göre moda olan güzeldir; moda olan yani göze çarpan. En çok tartışılan ve göze batan zevkler ve renkler bile, modanın şemsiyesi altına girdiğinde zevkler ve renklerin tartışılmazlığı payesine yükseldi. Kitle kültürü içinde milyonlarca insan aynı şekilde giyinip aynı şeyleri tüketirken modacılar Çıplak Kralın terzisi oldular. Her şey eleştirilirken moda sarsılmayan otoritesini neye borçlu? Belki de bu, modanın tanımlanamamış olmasından kaynaklanıyor. Modanın kökeninde oluşmayan sınır yattığına göre moda neye göre tanımlanacak? Fatma Karabıyık Barbarosoğlunun elinizdeki çalışması modanın eleştirilebilirliğine bu mânâda bir kapı aralamakta...
Varlığını modernleşmeye borçlu olan moda, otoritesini modanın eleştirilmezliği üzerine kurmakta oldukça mâhir davrandı. Bu mahâretiyle birlikte moda, güzelin tarifini değiştirdi. Bu yeni tarife göre moda olan güzeldir; moda olan yani göze çarpan. En çok tartışılan ve göze batan zevkler ve renkler bile, modanın şemsiyesi altına girdiğinde zevkler ve renklerin tartışılmazlığı payesine yükseldi. Kitle kültürü içinde milyonlarca insan aynı şekilde giyinip aynı şeyleri tüketirken modacılar Çıplak Kralın terzisi oldular. Her şey eleştirilirken moda sarsılmayan otoritesini neye borçlu? Belki de bu, modanın tanımlanamamış olmasından kaynaklanıyor. Modanın kökeninde oluşmayan sınır yattığına göre moda neye göre tanımlanacak? Fatma Karabıyık Barbarosoğlunun elinizdeki çalışması modanın eleştirilebilirliğine bu mânâda bir kapı aralamakta...
213 sayfa