Bu kitabın ana teması Goyanın, asılmış bir adamın dişlerinde büyülü bir güç olduğu şeklindeki batıl inanışa kendini kaptıran bir kadının darağacında sallanan bir cesedin dişlerini sökmeye çalışmasını betimleyen A caza de dientes (Dişlerin Peşinde) adlı oyma baskı resmidir. Fritz Pappenheim, bu resimde insanların kendi çıkarlarını kovalamaya aşırı düşkün olmaları nedeniyle gerçeklikte olan her karşılaşmanın bu çıkar düşkünlüğü tarafından şekillendirildiği bir çağın temsilini bulur. Yabancılaşmayı genel insan koşullarına değil de tarihteki belirli bir döneme bağlaması bakımından bu kitap, farklılık arz eden bir eserdir. Dirk Struikin kitap için getirdiği yorum ise şu şekildedir: Kolay anlaşılır üslubu ve insani sıcaklığıyla, bu kitap geniş kitlelerin yabancılaşma sorununu ve bunun toplumsal boyutlarını anlamasına çok büyük katkılarda bulunmuştur.
Bu kitabın ana teması Goyanın, asılmış bir adamın dişlerinde büyülü bir güç olduğu şeklindeki batıl inanışa kendini kaptıran bir kadının darağacında sallanan bir cesedin dişlerini sökmeye çalışmasını betimleyen A caza de dientes (Dişlerin Peşinde) adlı oyma baskı resmidir. Fritz Pappenheim, bu resimde insanların kendi çıkarlarını kovalamaya aşırı düşkün olmaları nedeniyle gerçeklikte olan her karşılaşmanın bu çıkar düşkünlüğü tarafından şekillendirildiği bir çağın temsilini bulur. Yabancılaşmayı genel insan koşullarına değil de tarihteki belirli bir döneme bağlaması bakımından bu kitap, farklılık arz eden bir eserdir. Dirk Struikin kitap için getirdiği yorum ise şu şekildedir: Kolay anlaşılır üslubu ve insani sıcaklığıyla, bu kitap geniş kitlelerin yabancılaşma sorununu ve bunun toplumsal boyutlarını anlamasına çok büyük katkılarda bulunmuştur.