Ressamların duygu yüklü Romantik resimler yapmaktan vazgeçip gerçek yaşamdan kesitler betimlemeye girişmelerinin bir nedeni de teknolojik gelişimin biçimlendirdiği yeni ortamdır. Gerçekçilik akımı, bu yeni oluşan, teknolojinin yeniden biçimlediği çevreden ve sanayinin zaferinden etkilenmelerin sonucunda ortaya çıkar. Teknik donanımlar her yerdedir ve sanatçıları da etkilemektedir. Bu arada fotoğraf yaşama katılır. Ressamlar işlevlerini yeniden gözden geçirmek gereğini duyarlar. Arayışlar çeşitlenir ve yoğunlaşır. Yeni anlatı (ifade) arayışları ve resme (daha doğrusu, ressama) yeni bir işlev kazandırma çabaları meyvesini verir. Akımlar birbirini izlemeye başlar: Önce İzlenimcilik devrimi gerçekleşir. İzlenimcileri, Yeni izlenimciler ve Ardıl İzlenimciler izler. Modern Öncesinin dev adları Manet, Monet, Cezanne, Van Gogh, Gauguin ve Seurat resim sanatına yeni yönler çizen çalışmalarıyla 19. yüzyılın son yıllarına kazınamayacak damgalarını vurmuşlardır
Ressamların duygu yüklü Romantik resimler yapmaktan vazgeçip gerçek yaşamdan kesitler betimlemeye girişmelerinin bir nedeni de teknolojik gelişimin biçimlendirdiği yeni ortamdır. Gerçekçilik akımı, bu yeni oluşan, teknolojinin yeniden biçimlediği çevreden ve sanayinin zaferinden etkilenmelerin sonucunda ortaya çıkar. Teknik donanımlar her yerdedir ve sanatçıları da etkilemektedir. Bu arada fotoğraf yaşama katılır. Ressamlar işlevlerini yeniden gözden geçirmek gereğini duyarlar. Arayışlar çeşitlenir ve yoğunlaşır. Yeni anlatı (ifade) arayışları ve resme (daha doğrusu, ressama) yeni bir işlev kazandırma çabaları meyvesini verir. Akımlar birbirini izlemeye başlar: Önce İzlenimcilik devrimi gerçekleşir. İzlenimcileri, Yeni izlenimciler ve Ardıl İzlenimciler izler. Modern Öncesinin dev adları Manet, Monet, Cezanne, Van Gogh, Gauguin ve Seurat resim sanatına yeni yönler çizen çalışmalarıyla 19. yüzyılın son yıllarına kazınamayacak damgalarını vurmuşlardır