Dahilerin ölümlerinden sonra bile istediklerini yapmaya hakları vardır.Wolfgang Amadeus Mozart bir gün Viyanada bir berber salonuna giriyor. Öyle ya, bir dahinin ölümünden iki yüzyıl sonra bile istediğini yapmaya hakkı vardır. Çünkü ölüm, insanın artık konuşmaması değil, söylediklerinin anlaşılmamasıdır. Mozart son iki yüzyıl içinde kazandığı ünden bitkin düşmüş haldedir. Berber dükkanının zeminini kaplamış olan ince kumu soruyor. Kum, sadece kum, diyor Berber, çöllerden buraya rüzgarla geliyor. Besteci eğiliyor ve bir avuç dolusu kum alıyor. Bunu iyi tanıyor musunuz? diye soruyor Berber, her kum tanesi sizin her bir bestenizden daha yaşlı.Wondratschek, dedikodu yapmak ve insanlar hakkında konuşmak için kuşkusuz en uygun yer olan bir berber salonunu bu kendine has romanında mekan olarak kullanmış. Burada anlatılan sadece Berberin değil, oraya gelip giden bir çok insanın son derece ilginç ve ironik hikayesidir de aynı zamanda.Farklı ve düzeyli bir roman okumak isteyenler için.
Dahilerin ölümlerinden sonra bile istediklerini yapmaya hakları vardır.Wolfgang Amadeus Mozart bir gün Viyanada bir berber salonuna giriyor. Öyle ya, bir dahinin ölümünden iki yüzyıl sonra bile istediğini yapmaya hakkı vardır. Çünkü ölüm, insanın artık konuşmaması değil, söylediklerinin anlaşılmamasıdır. Mozart son iki yüzyıl içinde kazandığı ünden bitkin düşmüş haldedir. Berber dükkanının zeminini kaplamış olan ince kumu soruyor. Kum, sadece kum, diyor Berber, çöllerden buraya rüzgarla geliyor. Besteci eğiliyor ve bir avuç dolusu kum alıyor. Bunu iyi tanıyor musunuz? diye soruyor Berber, her kum tanesi sizin her bir bestenizden daha yaşlı.Wondratschek, dedikodu yapmak ve insanlar hakkında konuşmak için kuşkusuz en uygun yer olan bir berber salonunu bu kendine has romanında mekan olarak kullanmış. Burada anlatılan sadece Berberin değil, oraya gelip giden bir çok insanın son derece ilginç ve ironik hikayesidir de aynı zamanda.Farklı ve düzeyli bir roman okumak isteyenler için.