Kuranı ne zaman ciddiye alacağız? Kuran, İsanın annesi Marie ile Musa ve Harunun kızkardeşi Miryamı tek bir kişi (Meryem) olarak gösterir: kimi Hıristiyan İslamiyet uzmanları bu durumu, metnin zayıflığının ve Muhammedin yararlandığı bilgilerin yanlış ve yetersizliğinin kanıtı gibi gösteriyorlar. Kuranda bir yazıcının daha çok kendi özel tercihini mi görmek gerekiyor? Oysa Kitab-ı Mukaddes mantığına meydan okuyan bu aykırı tutum, onun çağrısının özgünlüğünü kanıtlamıyor mu? Meryem, Kuranda adı geçen tek kadındır, İncilden daha çok bu kitapta sözü edilir; İsa da Meryem oğlu İsa olarak anılır hep. Dinler tarihi doktoru ve İbrahimi tektanrılı dinler uzmanı olan Michel Dousse, Kuran metninin yapısal bir okumasını gündeme getiriyor; bu figürlerin üst üste çakışmasının Kuranın Kitab-ı Mukaddes ile İncil arasındaki ilişkiyi yeniden düşünmek olanağını nasıl sağladığını göstermek için, kadının Tanrı karşısındaki konumunu, Süleyman Tapınağı ile Çöl arasındaki dinamik ilişkiyi, vaat (promesse) ile seçimi, adama (consécration) olgusunu yeni bir bakış açısıyla ele alıyor. Bu çok açık çözümlemenin sonunda Meryem figürü, Kuranın yorumlanmasının önemli anahtarlarından biri olarak ortaya çıkıyor.
Kuranı ne zaman ciddiye alacağız? Kuran, İsanın annesi Marie ile Musa ve Harunun kızkardeşi Miryamı tek bir kişi (Meryem) olarak gösterir: kimi Hıristiyan İslamiyet uzmanları bu durumu, metnin zayıflığının ve Muhammedin yararlandığı bilgilerin yanlış ve yetersizliğinin kanıtı gibi gösteriyorlar. Kuranda bir yazıcının daha çok kendi özel tercihini mi görmek gerekiyor? Oysa Kitab-ı Mukaddes mantığına meydan okuyan bu aykırı tutum, onun çağrısının özgünlüğünü kanıtlamıyor mu? Meryem, Kuranda adı geçen tek kadındır, İncilden daha çok bu kitapta sözü edilir; İsa da Meryem oğlu İsa olarak anılır hep. Dinler tarihi doktoru ve İbrahimi tektanrılı dinler uzmanı olan Michel Dousse, Kuran metninin yapısal bir okumasını gündeme getiriyor; bu figürlerin üst üste çakışmasının Kuranın Kitab-ı Mukaddes ile İncil arasındaki ilişkiyi yeniden düşünmek olanağını nasıl sağladığını göstermek için, kadının Tanrı karşısındaki konumunu, Süleyman Tapınağı ile Çöl arasındaki dinamik ilişkiyi, vaat (promesse) ile seçimi, adama (consécration) olgusunu yeni bir bakış açısıyla ele alıyor. Bu çok açık çözümlemenin sonunda Meryem figürü, Kuranın yorumlanmasının önemli anahtarlarından biri olarak ortaya çıkıyor.