İslâm Tasavvufunun en sorunlu kavramlarından birisi de Vahdet-i Vücûd kavramıdır. Bu kavramla birlikte ortaya atılmış olan görüşler birbirine karışmış, kimin ne söylediği bilinmeden, hattâ merak bile edilmeden, meraklıları kadar düşmanları da türemiştir. Kitaptaki üslûp ve içerikten yola çıkarak, eserin gerçek yazarının Balyânî (v. 686 /1288) olduğunu isbatlayan Michel Chodkiewicz, bu eserin şimdiye kadar zannedildiğinin aksine İbn Arabînin olmadığını; zîrâ Şeyh-i Ekberin ashâb-ı tecellîden, Balyânînin ise kurucusu İbn Sebîn olan ashâb-ı vahdetten olduğunu derin bir vukûfla ortaya koymaktadır. Eser, zengin dipnotlar eşliğinde okura sunuyor.
İslâm Tasavvufunun en sorunlu kavramlarından birisi de Vahdet-i Vücûd kavramıdır. Bu kavramla birlikte ortaya atılmış olan görüşler birbirine karışmış, kimin ne söylediği bilinmeden, hattâ merak bile edilmeden, meraklıları kadar düşmanları da türemiştir. Kitaptaki üslûp ve içerikten yola çıkarak, eserin gerçek yazarının Balyânî (v. 686 /1288) olduğunu isbatlayan Michel Chodkiewicz, bu eserin şimdiye kadar zannedildiğinin aksine İbn Arabînin olmadığını; zîrâ Şeyh-i Ekberin ashâb-ı tecellîden, Balyânînin ise kurucusu İbn Sebîn olan ashâb-ı vahdetten olduğunu derin bir vukûfla ortaya koymaktadır. Eser, zengin dipnotlar eşliğinde okura sunuyor.