Mutluluğun Peşinde esasen Stanley Cavellın 1934-49 yılları arasında vizyona giren yedi Hollywood komedisine ilişkin deneyimine dayanıyor. Yazar, felsefi ve siyasi açıdan büyük önem taşıdığını savunduğu Kadının Fendi, Bir Gecede Oldu, Philadelphia Hikâyesi, Cuma Kızı, Âdemin Kaburgası ve Korkunç Gerçek filmlerinin yeniden evlilik komedileri olarak adlandırdığı özel bir tür oluşturduğunu öne sürüyor. Bu türün Shakespeare tarzı romantik komedi geleneğinin mirasçısı olduğunu savunuyor. Cavellın felsefeyle sinemayı bir araya getirmeye, onların yeniden birleşmelerine öncülük etmeye yönelik bu cesur girişimi bizi kendi deneyimimizle ilgilenmeye çağırıyor. Dolayısıyla, tıpkı yeniden izlenmeyi talep eden filmler gibi, tekrar tekrar okunmayı fazlasıyla hak ediyor. YAZAR HAKKINDA: Amerikalı felsefeci. 1926da Atlantada doğdu. Doktorasını felsefe alanında yaptı. Estetik, etik ve epistemolojiden, Hollywood, sinema, opera ve televizyona kadar çok çeşitli alanlarda eserler verdi. Başlıca eserleri: Must We Mean What We Say? (Söylediğimizi mi Kastederiz? 1969), The World Viewed: Reflections on the Ontology of Film (Görünen Dünya: Film Ontolojisi Üzerine Düşünceler, 1971), The Claim of Reason (Akıl İddiası, 1979), Philosophical Passages: Wittgenstein, Emerson, Austin, Derrida (Felsefi Pasajlar, 1995), Cities of Words (Kelimelerin Şehirleri, 2004).
Mutluluğun Peşinde esasen Stanley Cavellın 1934-49 yılları arasında vizyona giren yedi Hollywood komedisine ilişkin deneyimine dayanıyor. Yazar, felsefi ve siyasi açıdan büyük önem taşıdığını savunduğu Kadının Fendi, Bir Gecede Oldu, Philadelphia Hikâyesi, Cuma Kızı, Âdemin Kaburgası ve Korkunç Gerçek filmlerinin yeniden evlilik komedileri olarak adlandırdığı özel bir tür oluşturduğunu öne sürüyor. Bu türün Shakespeare tarzı romantik komedi geleneğinin mirasçısı olduğunu savunuyor. Cavellın felsefeyle sinemayı bir araya getirmeye, onların yeniden birleşmelerine öncülük etmeye yönelik bu cesur girişimi bizi kendi deneyimimizle ilgilenmeye çağırıyor. Dolayısıyla, tıpkı yeniden izlenmeyi talep eden filmler gibi, tekrar tekrar okunmayı fazlasıyla hak ediyor. YAZAR HAKKINDA: Amerikalı felsefeci. 1926da Atlantada doğdu. Doktorasını felsefe alanında yaptı. Estetik, etik ve epistemolojiden, Hollywood, sinema, opera ve televizyona kadar çok çeşitli alanlarda eserler verdi. Başlıca eserleri: Must We Mean What We Say? (Söylediğimizi mi Kastederiz? 1969), The World Viewed: Reflections on the Ontology of Film (Görünen Dünya: Film Ontolojisi Üzerine Düşünceler, 1971), The Claim of Reason (Akıl İddiası, 1979), Philosophical Passages: Wittgenstein, Emerson, Austin, Derrida (Felsefi Pasajlar, 1995), Cities of Words (Kelimelerin Şehirleri, 2004).