Yalçın Çetinkaya İTÜ Devlet Konservatuarını bitirdi, doktorasını İTÜ Sosyal Müzikler-Hint Bilimler Enstitüsünde İslam Felsefesi alanında tamamladı. Geleneksel Müziği, Film Müzikleri ve Çok Seslilikte Yöntemler üzerine çalıştı. Dini Musiki alanında Bekir Sıdkı Sezginin öğrencisi oldu ve Sanatta Yeterlilik Doktora tezini Mevlevilikte Müzik Felsefesi konusunda yazdı. Birçok gazete ve dergide müzik yazıları yazdı.Bu kitap, Yalçın Çetinkyanın Yeni Şafak, Yeni Ufuk ve Aksiyon gibi yayın organlarında haftalık ve düzenli olarak; bazen o günlerdeki müzik gündemine uygun, bazen de gündemin tamamen dışında yazdığı kısa gazete ve dergi yazılarından derlenmiştir. Yalçın Çetinkaya kitapta yer alan bir çok yazısında, müzik dünyasında tartışılması gereken bazı alanlara girmeye çalışmıştır. Bunu yaparken de, sadece düşüncesini ifade etmiş, herhangi bir tarafa saplanıp kalmamıştır. Yazar, ele aldığı bazı konuların, üzerinde daha ayrıntılı ve daha titiz çalışmayı gerektirdiğini düşünmektedir; bu yazıları okuyucuya konuyla ilgili fikir vermek ve onunla bir şeyler paylaşmak amacıyla yazmıştır.Kitaptaki toplam 83 kısa yazıdan bazı başlıklar şöyledir: Hayat, Müzik ve Beethoven, Türkü Sadeliktir, İçtenliktir, Rönesanstan XXI. Yüzyıla Müzik Yolculuğu, Bach, Mesneviyi okumuş mudur?, Sevdalinka: Bosnalıların Romanı
Yalçın Çetinkaya İTÜ Devlet Konservatuarını bitirdi, doktorasını İTÜ Sosyal Müzikler-Hint Bilimler Enstitüsünde İslam Felsefesi alanında tamamladı. Geleneksel Müziği, Film Müzikleri ve Çok Seslilikte Yöntemler üzerine çalıştı. Dini Musiki alanında Bekir Sıdkı Sezginin öğrencisi oldu ve Sanatta Yeterlilik Doktora tezini Mevlevilikte Müzik Felsefesi konusunda yazdı. Birçok gazete ve dergide müzik yazıları yazdı.Bu kitap, Yalçın Çetinkyanın Yeni Şafak, Yeni Ufuk ve Aksiyon gibi yayın organlarında haftalık ve düzenli olarak; bazen o günlerdeki müzik gündemine uygun, bazen de gündemin tamamen dışında yazdığı kısa gazete ve dergi yazılarından derlenmiştir. Yalçın Çetinkaya kitapta yer alan bir çok yazısında, müzik dünyasında tartışılması gereken bazı alanlara girmeye çalışmıştır. Bunu yaparken de, sadece düşüncesini ifade etmiş, herhangi bir tarafa saplanıp kalmamıştır. Yazar, ele aldığı bazı konuların, üzerinde daha ayrıntılı ve daha titiz çalışmayı gerektirdiğini düşünmektedir; bu yazıları okuyucuya konuyla ilgili fikir vermek ve onunla bir şeyler paylaşmak amacıyla yazmıştır.Kitaptaki toplam 83 kısa yazıdan bazı başlıklar şöyledir: Hayat, Müzik ve Beethoven, Türkü Sadeliktir, İçtenliktir, Rönesanstan XXI. Yüzyıla Müzik Yolculuğu, Bach, Mesneviyi okumuş mudur?, Sevdalinka: Bosnalıların Romanı