Hazırlayan ve Resimleyen: Mustafa Delioğlu Nasreddin Hocanın, yoksul Anadolunun sisli dönemlerinde, halkın panzehiri olmuş fıkralarına görsel bir tat kazandırmış olmak için tiplerin giysilerini oldukça zengin göstermem, resimleri yavanlıktan kurtarmak amacını taşır. Geleneksel olmak adına, özgün tavrımı koruyarak boyama ve bazı figür duruşlarında büyük usta Siyah Kaleme göndermeler yaptım. Bu kitapta yüz fıkra var. Oysa isterdim ki tüm Nasreddin Noca fıkralarını resimleyebileceğim bir kitap yapma olanağına sahip olabileyim. Mustafa DelioğluNasreddin Hoca, yalnız yaşadığı 13. yüzyılın değil, bütün zamanların en büyük nüktecisi, halkın duygularını yansıtan bir gülmece ustasıdır. Anadolu halkının yaşama biçimlerini, olaylar karşısındaki tavrını, odağına sevgi, yergi, övgü öğelerini yerleştirerek yansıtır. Bunu yaparken de farklı kişiliklere bürünür. Kimi zaman bilgin, atılgan kimi zaman cahil, vurdumduymaz bir halde çıkar karşımıza. Mustafa Delioğlu da kendi seçtiği fıkraları resimlerken, Nasreddin Hoca figürlerini tek tipte göstermeyerek, onun renkliliğini de korumayı başarıyor.
Hazırlayan ve Resimleyen: Mustafa Delioğlu Nasreddin Hocanın, yoksul Anadolunun sisli dönemlerinde, halkın panzehiri olmuş fıkralarına görsel bir tat kazandırmış olmak için tiplerin giysilerini oldukça zengin göstermem, resimleri yavanlıktan kurtarmak amacını taşır. Geleneksel olmak adına, özgün tavrımı koruyarak boyama ve bazı figür duruşlarında büyük usta Siyah Kaleme göndermeler yaptım. Bu kitapta yüz fıkra var. Oysa isterdim ki tüm Nasreddin Noca fıkralarını resimleyebileceğim bir kitap yapma olanağına sahip olabileyim. Mustafa DelioğluNasreddin Hoca, yalnız yaşadığı 13. yüzyılın değil, bütün zamanların en büyük nüktecisi, halkın duygularını yansıtan bir gülmece ustasıdır. Anadolu halkının yaşama biçimlerini, olaylar karşısındaki tavrını, odağına sevgi, yergi, övgü öğelerini yerleştirerek yansıtır. Bunu yaparken de farklı kişiliklere bürünür. Kimi zaman bilgin, atılgan kimi zaman cahil, vurdumduymaz bir halde çıkar karşımıza. Mustafa Delioğlu da kendi seçtiği fıkraları resimlerken, Nasreddin Hoca figürlerini tek tipte göstermeyerek, onun renkliliğini de korumayı başarıyor.