İtalyan operasının 19. yüzyıl İstanbulunda ciddi anlamda filizlenmeye başlayarak geliştiği Beyoğlundaki Naum Tiyatrosu, yandığı 1870 yılına kadar yaklaşık 30 yıl boyunca şehrin kültür ve sanat hayatında çok önemli bir rol oynamıştı.
Bugün yerinde Çiçek Pasajının bulunduğu sahne ilk olarak ilüzyonist Bartolomeo Bosco tarafından inşa edilmiş ve ardından idare arsa sahibi olan Halepli Naum ailesine geçerek zaman içerisinde Naum Tiyatrosu adını almıştı. 1848de kârgir olarak yeniden inşa edilen bina, Sultan Abdülmecidin de maddi ve manevi desteğini almış ve İstanbulda opera sahneleme imtiyazını da kazanarak bir tür imparatorluk tiyatrosu haline gelmişti.
İtalyan operasının 19. yüzyıl İstanbulunda ciddi anlamda filizlenmeye başlayarak geliştiği Beyoğlundaki Naum Tiyatrosu, yandığı 1870 yılına kadar yaklaşık 30 yıl boyunca şehrin kültür ve sanat hayatında çok önemli bir rol oynamıştı.
Bugün yerinde Çiçek Pasajının bulunduğu sahne ilk olarak ilüzyonist Bartolomeo Bosco tarafından inşa edilmiş ve ardından idare arsa sahibi olan Halepli Naum ailesine geçerek zaman içerisinde Naum Tiyatrosu adını almıştı. 1848de kârgir olarak yeniden inşa edilen bina, Sultan Abdülmecidin de maddi ve manevi desteğini almış ve İstanbulda opera sahneleme imtiyazını da kazanarak bir tür imparatorluk tiyatrosu haline gelmişti.