Allah-âlem ilişkisi her zaman teolojik ve felsefi düşüncenin merkezinde yer almıştır.Bu kitapta yazar, Nesefî ve Müslüman filozoflara göre Allah-Âlem ilişkisini ele almaktadır.Maturidî kelâm ekolünün kurucusu olan İmam Maturidîden sonra bu ekolün ikinci önemli ismi olan Ebul-Muîn Nesefî ile Müslüman filozoflardan Farabi ve İbni Sinanın Allah-âlem ilişkisi konusundaki düşünceleri mukayeseli bir şekilde ele alınmakta ve incelenmektedir.Bir yandan Aristo ve Eflâtun, diğer yandan da Yeni Eflâtunculuğun genel olarak İslâm dünyasında, özel olarak da Müslüman filozoflar üzerindeki etkisinin de ele alındığı kitapta, yeri geldiğinde bu filozofların görüşlerine de yer verilmektedir.Kitapta ayrıca Yaratma (Tekvin) Kelâm konusu da ele alınmakta, felsefeciler tarafından nasıl ele alındığı mukayeli bir şekilde açıklanmaktadır.
Allah-âlem ilişkisi her zaman teolojik ve felsefi düşüncenin merkezinde yer almıştır.Bu kitapta yazar, Nesefî ve Müslüman filozoflara göre Allah-Âlem ilişkisini ele almaktadır.Maturidî kelâm ekolünün kurucusu olan İmam Maturidîden sonra bu ekolün ikinci önemli ismi olan Ebul-Muîn Nesefî ile Müslüman filozoflardan Farabi ve İbni Sinanın Allah-âlem ilişkisi konusundaki düşünceleri mukayeseli bir şekilde ele alınmakta ve incelenmektedir.Bir yandan Aristo ve Eflâtun, diğer yandan da Yeni Eflâtunculuğun genel olarak İslâm dünyasında, özel olarak da Müslüman filozoflar üzerindeki etkisinin de ele alındığı kitapta, yeri geldiğinde bu filozofların görüşlerine de yer verilmektedir.Kitapta ayrıca Yaratma (Tekvin) Kelâm konusu da ele alınmakta, felsefeciler tarafından nasıl ele alındığı mukayeli bir şekilde açıklanmaktadır.