Fransız philosophe Condillac, 1746da, fikirleri bilgi olarak örgütleme ve geçerli kılma tarzımızı belirleme konusunda dönemindeki pek çok çabadan biri olan İnsan Bilgisinin Kaynağı Üzerine Denemesini yayımladı. Dili, özellikle yazılı dili incelerken, yalnızca peşinde olduğu ciddiliği değil, ağırbaşlı felsefe etkinliği ile ilişkisine bir şekilde değinilmesi gereken çok miktarda önemsizliği de buldu. Zihin tam olarak dünyayı yansıtıyorsa ve dil de zihni yansıtıyorsa, neden bu kadar çok hata ve anlamsızlık var? Çarpıtmalar nereden kaynaklanıyor? Bunlara nasıl çare bulunabilir?Önemsizin Arkeolojisinde Derrida, o zamandan beri epistemolojiyi ve dilbilimsel felsefeyi tıkayan pek çok meseleyi bilinçli ya da bilinçsiz nasıl öngördüğünü göstererek Condillacın girişimini yeniden ele geçiriyor. Yapıbozumun güçlü bir analitik metot olduğundan şüphelenen varsa, bu kitabı okusun.
Fransız philosophe Condillac, 1746da, fikirleri bilgi olarak örgütleme ve geçerli kılma tarzımızı belirleme konusunda dönemindeki pek çok çabadan biri olan İnsan Bilgisinin Kaynağı Üzerine Denemesini yayımladı. Dili, özellikle yazılı dili incelerken, yalnızca peşinde olduğu ciddiliği değil, ağırbaşlı felsefe etkinliği ile ilişkisine bir şekilde değinilmesi gereken çok miktarda önemsizliği de buldu. Zihin tam olarak dünyayı yansıtıyorsa ve dil de zihni yansıtıyorsa, neden bu kadar çok hata ve anlamsızlık var? Çarpıtmalar nereden kaynaklanıyor? Bunlara nasıl çare bulunabilir?Önemsizin Arkeolojisinde Derrida, o zamandan beri epistemolojiyi ve dilbilimsel felsefeyi tıkayan pek çok meseleyi bilinçli ya da bilinçsiz nasıl öngördüğünü göstererek Condillacın girişimini yeniden ele geçiriyor. Yapıbozumun güçlü bir analitik metot olduğundan şüphelenen varsa, bu kitabı okusun.