Yazar, bu çalışmasında yaygın olarak merkeze alınan Batı ve Hıristiyan ortak paydasında ele alınıp incelenen Ortaçağ felsefesine farklı bir perspektifte yaklaşmaktadır. Buna göre ele aldığ konularda gerçek bir meşruiyetten uzak egzotik olmayan Hıristiyanlar; başka bir deyişle Doğulu Hıristiyanlar ve Hıristiyan olmayan Batılılar; Araplar ve Yahudiler göz ardı edilmemiş ve daha objektif bir ortaçağ vizyonu sergilenmeye çalışılmıştır. Dolayısıyla kitabın beş ana bölümünü sırasıyla Bizansta Felsefe, Doğu İslâm Dünyası, Batı İslâm Dünyası, Yahudi Felsefesi ve Latin Ortaçağı oluşturmaktadır. Libera özellikle translatio studiorum şeklinde kavramsallaşan Eğitim merkezlerinin yer değiştirmesi tarihsel olgusunun izlerini taip etmekte, Ortaçağın sonuna kadar sürecek olan bilim ve felsefenin eklemli yapısını ve sürekliliğini ortaya koyarak bu hareketin oluşturduğu Bizanstan Bağdata, Tunustan Endülüse, Sefaraddan Provencea, Toledodan Parise felsefe yollarını takip etmeye çalışarak projesini şekillendirmektedir.
Yazar, bu çalışmasında yaygın olarak merkeze alınan Batı ve Hıristiyan ortak paydasında ele alınıp incelenen Ortaçağ felsefesine farklı bir perspektifte yaklaşmaktadır. Buna göre ele aldığ konularda gerçek bir meşruiyetten uzak egzotik olmayan Hıristiyanlar; başka bir deyişle Doğulu Hıristiyanlar ve Hıristiyan olmayan Batılılar; Araplar ve Yahudiler göz ardı edilmemiş ve daha objektif bir ortaçağ vizyonu sergilenmeye çalışılmıştır. Dolayısıyla kitabın beş ana bölümünü sırasıyla Bizansta Felsefe, Doğu İslâm Dünyası, Batı İslâm Dünyası, Yahudi Felsefesi ve Latin Ortaçağı oluşturmaktadır. Libera özellikle translatio studiorum şeklinde kavramsallaşan Eğitim merkezlerinin yer değiştirmesi tarihsel olgusunun izlerini taip etmekte, Ortaçağın sonuna kadar sürecek olan bilim ve felsefenin eklemli yapısını ve sürekliliğini ortaya koyarak bu hareketin oluşturduğu Bizanstan Bağdata, Tunustan Endülüse, Sefaraddan Provencea, Toledodan Parise felsefe yollarını takip etmeye çalışarak projesini şekillendirmektedir.