Yazında ikincil karakterlerin yeniden kurgulanması, öyküde çok sık denenen bir yol değildir. Kemal Gündüzalp yeni öykülerinde, o karakterleri, bir bakıma ötekileri anlatıyor. Gündüzalpin ilk öykü kitabı İlkyaz Şakasını okuyanlar, Ötekilerde, o öykülerdeki ana karakterlerden çok, ikincil karakterlerin yıllar sonraki bakış açılarına, yorumlarına tanık olacaklar. İki öykü kitabı arasındaki bu bağ ve Ötekiler içinde okuyucuyu bekleyen diğer sürprizler; çoğul bir okuma yarattığı gibi, öykü karakterleri ile okuyucu arasında akrabalık kurulmasını da sağlayacak.Ötekiler, denediği bu yeni öyküleme biçimi ile bir yazın ve okuma şöleni. *Mülksüzmüş! Hiçbir biçimde mülk edinme becerisi olmayınca, böyle bir şeyin arkasına sığınıyor nicedir. Beceriksizliğinin, dünyaya, yaşama ayak uyduramamanın kılıfı oldu mülksüzlük savunusu. Ama aslında düşleri, hatta onun yaşıtı birçok insanın düşü de böyle bir düzene geçmenin savaşımıyla geçmemiş miydi? Başaramadılar ve yenildiler...
Yazında ikincil karakterlerin yeniden kurgulanması, öyküde çok sık denenen bir yol değildir. Kemal Gündüzalp yeni öykülerinde, o karakterleri, bir bakıma ötekileri anlatıyor. Gündüzalpin ilk öykü kitabı İlkyaz Şakasını okuyanlar, Ötekilerde, o öykülerdeki ana karakterlerden çok, ikincil karakterlerin yıllar sonraki bakış açılarına, yorumlarına tanık olacaklar. İki öykü kitabı arasındaki bu bağ ve Ötekiler içinde okuyucuyu bekleyen diğer sürprizler; çoğul bir okuma yarattığı gibi, öykü karakterleri ile okuyucu arasında akrabalık kurulmasını da sağlayacak.Ötekiler, denediği bu yeni öyküleme biçimi ile bir yazın ve okuma şöleni. *Mülksüzmüş! Hiçbir biçimde mülk edinme becerisi olmayınca, böyle bir şeyin arkasına sığınıyor nicedir. Beceriksizliğinin, dünyaya, yaşama ayak uyduramamanın kılıfı oldu mülksüzlük savunusu. Ama aslında düşleri, hatta onun yaşıtı birçok insanın düşü de böyle bir düzene geçmenin savaşımıyla geçmemiş miydi? Başaramadılar ve yenildiler...