Nietzscheyi bir filozof (varlığın, yaşamın ya da ölümün filozofu) olarak ya da bir bilgin ya da bilim adamı olarak okumayacağım belirtilmelidir, eğer bu üç tipin, biyo-grafik- olanın soyutlanmasını ve yazılarından yaşamlarının ve isimlerinin çıkarılması iddiasını paylaşacakları söylenebilirse. Şimdilik, Nietzscheyi, Ecce Homodan bir sahne ile başlayarak okuyacağım. Bu sahnede Nietzsche, özel isimler olmaksızın, maskeler ve takma isimlerin arkasında ilerlemesine rağmen, kendi bedenini ve kendi ismini seyircilerin önüne koyar. Herhangi bir maske ve hatta herhangi bir simulakrum teorisi gibi, yalnızca sabit bir koruma miktarına, yaşam aldatmacasının hala fark edilebileceği bir artık değere geri dönmek suretiyle kendilerini öne sürebilen ve üretebilen bir maskeler ya da isimler çoğulluğu arkasında ilerler. Yine de, artıkdeğer yaşayana değil de, isimlerin ismine ve isimlerin isminde maskeler topluluğuna geri döndükçe bu aldatmaca kayba uğramaya başlar. Jacques Derrida ...
Nietzscheyi bir filozof (varlığın, yaşamın ya da ölümün filozofu) olarak ya da bir bilgin ya da bilim adamı olarak okumayacağım belirtilmelidir, eğer bu üç tipin, biyo-grafik- olanın soyutlanmasını ve yazılarından yaşamlarının ve isimlerinin çıkarılması iddiasını paylaşacakları söylenebilirse. Şimdilik, Nietzscheyi, Ecce Homodan bir sahne ile başlayarak okuyacağım. Bu sahnede Nietzsche, özel isimler olmaksızın, maskeler ve takma isimlerin arkasında ilerlemesine rağmen, kendi bedenini ve kendi ismini seyircilerin önüne koyar. Herhangi bir maske ve hatta herhangi bir simulakrum teorisi gibi, yalnızca sabit bir koruma miktarına, yaşam aldatmacasının hala fark edilebileceği bir artık değere geri dönmek suretiyle kendilerini öne sürebilen ve üretebilen bir maskeler ya da isimler çoğulluğu arkasında ilerler. Yine de, artıkdeğer yaşayana değil de, isimlerin ismine ve isimlerin isminde maskeler topluluğuna geri döndükçe bu aldatmaca kayba uğramaya başlar. Jacques Derrida ...