Artık her okul çocuğunun bile bildiği gibi Zizekin yeni kitabı özel bir sıra izlemeden, Hegel, Marx ve Kant tartışmalarını; sosyalist dönem öncesi ve sonrası birçok anekdot ve düşünceleri; Stephen King ve Patricia Highsmith gibi geniş kitle yazarlarının yanı sıra Kafka üzerine notları; operaya ilişkin referansları (Wagner, Mozart); Marx Kardeşlerin şakalarını; hem cinsel hem de müstehcen esprileri; Spinoza ve Kierkegaarddan Kripke ve Dennette kadar felsefe tarihine ilişkin düşünceleri; Hitchcock filmleri ve diğer Hollywood-ürünlerinin analizlerini; güncel olaylara referansları; Lacancı doktrinin anlaşılması zor noktalarını; günümüz kuramcılarıyla (Derrida, Deleuze) polemikleri; karşılaştırmalı dinbilimini; ve son günlerde ise bilişsel felsefe ve nöro-bilimsel gelişmeleri içerir. Bunlar, Eisensteinm adlandırabileceği gibi cazibeler montajında, bir tür kuramsal çeşitlilik gösterisinde sıralanır, bu gösteride çokluklar serisi birbirini izler ve seyirciyi kendinden geçmiş büyülenme içinde tutar.Fredric Jameson
Artık her okul çocuğunun bile bildiği gibi Zizekin yeni kitabı özel bir sıra izlemeden, Hegel, Marx ve Kant tartışmalarını; sosyalist dönem öncesi ve sonrası birçok anekdot ve düşünceleri; Stephen King ve Patricia Highsmith gibi geniş kitle yazarlarının yanı sıra Kafka üzerine notları; operaya ilişkin referansları (Wagner, Mozart); Marx Kardeşlerin şakalarını; hem cinsel hem de müstehcen esprileri; Spinoza ve Kierkegaarddan Kripke ve Dennette kadar felsefe tarihine ilişkin düşünceleri; Hitchcock filmleri ve diğer Hollywood-ürünlerinin analizlerini; güncel olaylara referansları; Lacancı doktrinin anlaşılması zor noktalarını; günümüz kuramcılarıyla (Derrida, Deleuze) polemikleri; karşılaştırmalı dinbilimini; ve son günlerde ise bilişsel felsefe ve nöro-bilimsel gelişmeleri içerir. Bunlar, Eisensteinm adlandırabileceği gibi cazibeler montajında, bir tür kuramsal çeşitlilik gösterisinde sıralanır, bu gösteride çokluklar serisi birbirini izler ve seyirciyi kendinden geçmiş büyülenme içinde tutar.Fredric Jameson