Sarayın ve kilisenin kalesi Fransız Akademisi, 19. yüzyılda yaşanan modernleşme karşısında sarsılmaya başlar. Bu süreçte ortaya çıkan, dünyaya açık, liberal zihniyetli özel akademiler, millî ve resmî Paris Güzel Sanatlar Okulunun katı lonca disiplinine ve dogmalara dayalı eğitimine meydan okur. Bu özel akademilerin ilkini 1868de panayır güreşçisi Rodolphe Julian kurar. Güzel Sanatlar Okulunun yabancıları ve kadınları atölyelerinden uzak tutan elitist eğitimini, mütevazı kayıt ücretini karşılayabilecek herkese açan Académie Julian, kısa zamanda Seine Nehrinin iki yakasında toplam on iki atölyeye yayılır. 1959a kadar ayakta kalan Julian Akademisi, bir asır boyunca elli değişik ülkeden sayısız sanatçıyı misafir eder. Yoklama defterlerinde adları bulunan Renoir, Bonnard, Matisse, Léger ve Duchamp 20. yüzyıl Parisinin çehresini değiştirirler. Yetenekli gençlere dağıtılan padişah bursuyla Académie Julianın kapısını çalan ilk Osmanlı öğrencisi Şeker Ahmed Paşadır. Julianın Şeker Ahmedin ardından ağırlayacağı ve aralarında Namık İsmail, Nurullah Berk ve İlhan Komanın da bulunduğu farklı kuşaklardan kırktan fazla sanatçı, bu atölyelerden taşıdıkları sanatta modernleşme tohumunu İmparatorluk ve Cumhuriyet topraklarında yeniden filizlendirmek için çalışır.
Sarayın ve kilisenin kalesi Fransız Akademisi, 19. yüzyılda yaşanan modernleşme karşısında sarsılmaya başlar. Bu süreçte ortaya çıkan, dünyaya açık, liberal zihniyetli özel akademiler, millî ve resmî Paris Güzel Sanatlar Okulunun katı lonca disiplinine ve dogmalara dayalı eğitimine meydan okur. Bu özel akademilerin ilkini 1868de panayır güreşçisi Rodolphe Julian kurar. Güzel Sanatlar Okulunun yabancıları ve kadınları atölyelerinden uzak tutan elitist eğitimini, mütevazı kayıt ücretini karşılayabilecek herkese açan Académie Julian, kısa zamanda Seine Nehrinin iki yakasında toplam on iki atölyeye yayılır. 1959a kadar ayakta kalan Julian Akademisi, bir asır boyunca elli değişik ülkeden sayısız sanatçıyı misafir eder. Yoklama defterlerinde adları bulunan Renoir, Bonnard, Matisse, Léger ve Duchamp 20. yüzyıl Parisinin çehresini değiştirirler. Yetenekli gençlere dağıtılan padişah bursuyla Académie Julianın kapısını çalan ilk Osmanlı öğrencisi Şeker Ahmed Paşadır. Julianın Şeker Ahmedin ardından ağırlayacağı ve aralarında Namık İsmail, Nurullah Berk ve İlhan Komanın da bulunduğu farklı kuşaklardan kırktan fazla sanatçı, bu atölyelerden taşıdıkları sanatta modernleşme tohumunu İmparatorluk ve Cumhuriyet topraklarında yeniden filizlendirmek için çalışır.