Seneca (İÖ 4-İS 65): Roma uygarlığının en önemli söylev ustalarından biri ve Antik Yunan tiyatrosunun öncü temalarını, kendi damgasını vurarak Shakespeare ve Hölderline ulaştıran bir trajedi şairidir. Medeanın ardından bizi Senecanın Romalı soluğuyla yeniden buluşturan Phaedra trajedisi, tutku ve ümitsizlik arasında sıkışan bir ruhun hazin klasiği, vahşi doğa ile insan doğasının karşıt tutkularının kıyasıya savaşının, aşk ve nefretin türlü hallerinin sahneye akışıdır. Bu trajedide Senecanın özgür ve capcanlı üslubuyla anıtlaşan Aşk, her türlü toplumsal ilke ve yasayı teker teker yıkarak, dağlardan sel gibi boşalır, dalgaları her yanı kaplar. Prof. Dr. Çiğdem Dürüşken: İ.Ü. Edebiyat Fakültesi Latin Dili ve Edebiyatı öğretim üyesidir. Cicerodan Dostluk Üzerine, Senecadan Tanrısal Öngörü ve Medea gibi Latin edebiyatından çevirileri, Antikçağda Doğan Bir Eğitim Sistemi - Romada Rhetorica Eğitimi (1995) ve Romanın Gizem Dinleri (2001) adlı telif yapıtları bulunmaktadır.
Seneca (İÖ 4-İS 65): Roma uygarlığının en önemli söylev ustalarından biri ve Antik Yunan tiyatrosunun öncü temalarını, kendi damgasını vurarak Shakespeare ve Hölderline ulaştıran bir trajedi şairidir. Medeanın ardından bizi Senecanın Romalı soluğuyla yeniden buluşturan Phaedra trajedisi, tutku ve ümitsizlik arasında sıkışan bir ruhun hazin klasiği, vahşi doğa ile insan doğasının karşıt tutkularının kıyasıya savaşının, aşk ve nefretin türlü hallerinin sahneye akışıdır. Bu trajedide Senecanın özgür ve capcanlı üslubuyla anıtlaşan Aşk, her türlü toplumsal ilke ve yasayı teker teker yıkarak, dağlardan sel gibi boşalır, dalgaları her yanı kaplar. Prof. Dr. Çiğdem Dürüşken: İ.Ü. Edebiyat Fakültesi Latin Dili ve Edebiyatı öğretim üyesidir. Cicerodan Dostluk Üzerine, Senecadan Tanrısal Öngörü ve Medea gibi Latin edebiyatından çevirileri, Antikçağda Doğan Bir Eğitim Sistemi - Romada Rhetorica Eğitimi (1995) ve Romanın Gizem Dinleri (2001) adlı telif yapıtları bulunmaktadır.