Müslüman kadının sorunları, çağdaş kadının sorunlarıdır. (...) Bugün bazı kadınlarımız arasında özgürlüğün anlamı, daha az kadın, daha az anne, daha az eş olmakla eşdeğerdir. Çünkü evin yerini sokak, mutfağın yerini büro, anneliğin yerini sekreterlik, mahremiyetin yerini teşhir aldıkça kadının erkekleşmesi kaçınılmazdır! Hiçbir kadın, biyolojisinde varolan doğurganlık hassasını başkalarına devredemeyeceği gibi, doğurganlığın kendisine bahşettiği annelik gibi diğer hassalarını da devredemez. Modernleşme/dünyevileşme projesinin sözümona eşitlik söylemi, kadını erkekleştirmekle kalmadı; dişileştirdi de. "Doğurganlığından vazgeçen bir dişi"nin aile kurmak isteyen bir erkek tipince değil, onun sadece dişiliğinden yararlanmak isteyen bir erkek tipince çekici bulunması gayet tabiidir. Doğurganlığın çekiciliğini kaybetmesi halinde çocuğun, annneliğin ve dolayısıyla ailenin de çekiciliğini kaybedeceği muhakkaktır. Bu sorunlar tartışma kapsamına alınmadıkça, ne İslam'ın kadın tasavvuru, ne modern dünyada müslüman kadının yeri, ne de olması gereken ile olan arasındaki irtibatın sıhhati konuşulabilir. Gerisi laf u güzaftır!
Müslüman kadının sorunları, çağdaş kadının sorunlarıdır. (...) Bugün bazı kadınlarımız arasında özgürlüğün anlamı, daha az kadın, daha az anne, daha az eş olmakla eşdeğerdir. Çünkü evin yerini sokak, mutfağın yerini büro, anneliğin yerini sekreterlik, mahremiyetin yerini teşhir aldıkça kadının erkekleşmesi kaçınılmazdır! Hiçbir kadın, biyolojisinde varolan doğurganlık hassasını başkalarına devredemeyeceği gibi, doğurganlığın kendisine bahşettiği annelik gibi diğer hassalarını da devredemez. Modernleşme/dünyevileşme projesinin sözümona eşitlik söylemi, kadını erkekleştirmekle kalmadı; dişileştirdi de. "Doğurganlığından vazgeçen bir dişi"nin aile kurmak isteyen bir erkek tipince değil, onun sadece dişiliğinden yararlanmak isteyen bir erkek tipince çekici bulunması gayet tabiidir. Doğurganlığın çekiciliğini kaybetmesi halinde çocuğun, annneliğin ve dolayısıyla ailenin de çekiciliğini kaybedeceği muhakkaktır. Bu sorunlar tartışma kapsamına alınmadıkça, ne İslam'ın kadın tasavvuru, ne modern dünyada müslüman kadının yeri, ne de olması gereken ile olan arasındaki irtibatın sıhhati konuşulabilir. Gerisi laf u güzaftır!
Dücane Bey' e bazen katılmamdım, bazen de katılmak zorunda olmak canımı sıktı. Bekar erkeklerin evlenmeden önce okuması tavsiye edilir.
Ciltsiz, 160 sayfa
2Nisan2004 tarihinde, Kaknüs Yayınları tarafından yayınlandı