PİR SULTAN’ın kavgasına katılma, sıkıntıları ''lokma'' yapıp, umutları ''evrenselleştirmek'' demektir. Alevilik-Bektaşilik, düşünceyi ''dogmalar'ın hizmetine sokan, ''halk çalışsın yönetenler yesin'' düzeninin sürmesinden yana olan bir ''resmi ideoloji'' altında ezilen Anadolu insanının özgürleşme, sömürüye başkaldırı eylemi olarak belirdi.Anadolu insanı özlemini, ''gönül erleri'' biçiminde ''kişiselleştirdi''. Onlara ''olağanüstü'' yetiler verdi. Bu gönül toplumun gereklerine göre düzenlenecek bir yaşam için egemene ''isyan'' ettiler. Kıyıma uğramalarına karşın, kan akıtmadan ''gönül suyu'' sunarak, Anadolu’yu içten ele geçirdiler. Alevilik-Bektaşilik, ''özgürlük, demokrasi ve dayanışmayı'' üretmenin; sorunları bu dünyada çözmenin ''aracı'' oldu.Toplumda ezilen, sömürülen sınıflar temelinde ''çıkarları ve umutları'' bir olan Alevi-Sünni tüm insanları kucaklayan, ''özgür yuttaş'ın öne çıktığı gerçek kardeşliğin düşünsel temellerini yarattı.
PİR SULTAN’ın kavgasına katılma, sıkıntıları ''lokma'' yapıp, umutları ''evrenselleştirmek'' demektir. Alevilik-Bektaşilik, düşünceyi ''dogmalar'ın hizmetine sokan, ''halk çalışsın yönetenler yesin'' düzeninin sürmesinden yana olan bir ''resmi ideoloji'' altında ezilen Anadolu insanının özgürleşme, sömürüye başkaldırı eylemi olarak belirdi.Anadolu insanı özlemini, ''gönül erleri'' biçiminde ''kişiselleştirdi''. Onlara ''olağanüstü'' yetiler verdi. Bu gönül toplumun gereklerine göre düzenlenecek bir yaşam için egemene ''isyan'' ettiler. Kıyıma uğramalarına karşın, kan akıtmadan ''gönül suyu'' sunarak, Anadolu’yu içten ele geçirdiler. Alevilik-Bektaşilik, ''özgürlük, demokrasi ve dayanışmayı'' üretmenin; sorunları bu dünyada çözmenin ''aracı'' oldu.Toplumda ezilen, sömürülen sınıflar temelinde ''çıkarları ve umutları'' bir olan Alevi-Sünni tüm insanları kucaklayan, ''özgür yuttaş'ın öne çıktığı gerçek kardeşliğin düşünsel temellerini yarattı.
160 sayfa