Çağdaş Akımda biçimin ekin bağlamında içsel ve iklim ile doğal çevre bağlamında dışsal olarak yorumunu başarıyla yapabilen pek az mimar var. Meksikadan Luis Baragan, Finlandiyadan Alvar Aalto önceki neslin bu amaca erişmiş mimarları arasında sayılabilir. Günümüzde bu hedefe yönelimin en yoğun olduğu ülke Hindistan. Cahrles Correa, Balkrishna Doshi, Romi Khosla, Anand Raje ve Ranjit Sabikhi gibi mimarlar bu çabaya düşünce ve yetenek ayıran Hintliler. Daha önemlisi, her birinin ünü Hindistanın ötesine geçmiş ve uluslar arası ortama mal olmuş. Raj Rewalin ise bu ortamda Delhi odaklı, Kuzey Hindistanın genellikle İslam mimari kalıtına değer veren ve bu değerleri çıkış noktası olarak kullanan ayrı bir konumu var. Suha Özkan KİTAPTA YER ALAN BAŞLIKLAR: -Rewal İle Konuşma, Murat Germen -Nehru Anıt Pavyonu, Yeni Delhi, Hindistan, 1971-1972 -Rewal Evi, Yeni Delhi, Hindistan, 1973-1975 -Ulusal Kamu Finansı Ve Politika Enstitüsü, Yeni Delhi, Hindistan, 1979-1980 -İyi Bir Mimar: Raj Rewal, Suha Özkan -Sheikh Sarai Konut Kompleksi, Yeni Delhi, Hindistan, 1970-1982 -Asya Oyunları Olimpiyat Köyü Toplu Konut Projesi, Yeni Delhi, Hindistan, 1980-1982 -Fransız Okulu Ve Kültür Merkezi, New Delhi, Hindistan, 1984-1985 -Raj Rewal, Jale N - Erzen -Eğitim Teknolojisi Merkez Enstitüsü (Cıet), Yeni Delhi, Hindistan, 1975-1988 -Devlet Ticaret Örgütü, Yeni Delhi, Hindistan, 1976-1989 -Kamusal Girişimler Ofis Kompleksi, Yeni Delhi, Hindistan, 1980-1989 -Ulusal İmünolojı Enstıtüsü, Yenı Delhı, Hindistan, 1983-1990 -Yaşamı Ve Yapıtları
Çağdaş Akımda biçimin ekin bağlamında içsel ve iklim ile doğal çevre bağlamında dışsal olarak yorumunu başarıyla yapabilen pek az mimar var. Meksikadan Luis Baragan, Finlandiyadan Alvar Aalto önceki neslin bu amaca erişmiş mimarları arasında sayılabilir. Günümüzde bu hedefe yönelimin en yoğun olduğu ülke Hindistan. Cahrles Correa, Balkrishna Doshi, Romi Khosla, Anand Raje ve Ranjit Sabikhi gibi mimarlar bu çabaya düşünce ve yetenek ayıran Hintliler. Daha önemlisi, her birinin ünü Hindistanın ötesine geçmiş ve uluslar arası ortama mal olmuş. Raj Rewalin ise bu ortamda Delhi odaklı, Kuzey Hindistanın genellikle İslam mimari kalıtına değer veren ve bu değerleri çıkış noktası olarak kullanan ayrı bir konumu var. Suha Özkan KİTAPTA YER ALAN BAŞLIKLAR: -Rewal İle Konuşma, Murat Germen -Nehru Anıt Pavyonu, Yeni Delhi, Hindistan, 1971-1972 -Rewal Evi, Yeni Delhi, Hindistan, 1973-1975 -Ulusal Kamu Finansı Ve Politika Enstitüsü, Yeni Delhi, Hindistan, 1979-1980 -İyi Bir Mimar: Raj Rewal, Suha Özkan -Sheikh Sarai Konut Kompleksi, Yeni Delhi, Hindistan, 1970-1982 -Asya Oyunları Olimpiyat Köyü Toplu Konut Projesi, Yeni Delhi, Hindistan, 1980-1982 -Fransız Okulu Ve Kültür Merkezi, New Delhi, Hindistan, 1984-1985 -Raj Rewal, Jale N - Erzen -Eğitim Teknolojisi Merkez Enstitüsü (Cıet), Yeni Delhi, Hindistan, 1975-1988 -Devlet Ticaret Örgütü, Yeni Delhi, Hindistan, 1976-1989 -Kamusal Girişimler Ofis Kompleksi, Yeni Delhi, Hindistan, 1980-1989 -Ulusal İmünolojı Enstıtüsü, Yenı Delhı, Hindistan,... tümünü göster