Yenikapı Mevlevihanesi son neyzenbaşısı Rauf Yekta Bey (187-1935); 9. Yüzyılda Farabinin yaptığı tercümelerin ışığında; Safiyüddin, Hızır B. Abdullah, Abdülkarir Meraginin uzantısı olarak 17. Yüzyıla gelen Türk musikisi nazarıyatı ve icrasını, bilimsel disiplin içinde, 20. Yüzyıla taşıyan ve açıklayan şahsiyetlerin başında gelen büyük bir müzikologdur. Bilgi ve görüşlerini yazı, yayımlarıyla topluma iletmiş; günümüzde kullanılan yirmi dört eşit olayan aralıklı ses dizisini, Arel-Ezgi Uzdilekten önce uygulamıştır. Kitapta; Rauf Yekta Beyin hayatı, musiki örenimi, neyzenliği, öğrencileri, musiki eserleri; kütüphanesi ve neşriyatı hakkında bilgi verilmiştir.
Yenikapı Mevlevihanesi son neyzenbaşısı Rauf Yekta Bey (187-1935); 9. Yüzyılda Farabinin yaptığı tercümelerin ışığında; Safiyüddin, Hızır B. Abdullah, Abdülkarir Meraginin uzantısı olarak 17. Yüzyıla gelen Türk musikisi nazarıyatı ve icrasını, bilimsel disiplin içinde, 20. Yüzyıla taşıyan ve açıklayan şahsiyetlerin başında gelen büyük bir müzikologdur. Bilgi ve görüşlerini yazı, yayımlarıyla topluma iletmiş; günümüzde kullanılan yirmi dört eşit olayan aralıklı ses dizisini, Arel-Ezgi Uzdilekten önce uygulamıştır. Kitapta; Rauf Yekta Beyin hayatı, musiki örenimi, neyzenliği, öğrencileri, musiki eserleri; kütüphanesi ve neşriyatı hakkında bilgi verilmiştir.