Dört mevsimin aynı anda yaşandığı ülkemiz Türkiye, etnografik ve antropolojik özellikleriyle, çok renkli bir yaşam dünyası sergiler. Ve bu da fotoğrafımızı zenginleştiren büyük bir platodur. Doğa ve yaşam fotoğraf sanatçılarımız için büyük bir renk paletidir. Yaşanan zaman içinde, dünyadaki oluşumlar bizi de etkiledi. Renk teknikleri yayıldıkça, ülkemizdeki kadrolar da renge bulaştı. Zaman içnde yoğun çalışmalarla fotoğrafımızın renk dünyası oluştu.
Fotoğraflar üzerinde durmalıyız. Ülkemizde tek tek fotoğraflar üzerinde düşünmek, pek rastlanmayan bir şeydir. Her şey tek bir fotoğraf üzerinde düşünmekle başlıyor. Eksik tarafımız da budur. Fotoğrafımızı çok boyutlu, katmanlı bir görsel yapı olarak anlamazsak onu geliştiremeyiz. Bu çalışmamın fotoğrafımızın kuramsal temeline bir katkısı olacağına inanıyorum.
Gültekin Çizgen
Dört mevsimin aynı anda yaşandığı ülkemiz Türkiye, etnografik ve antropolojik özellikleriyle, çok renkli bir yaşam dünyası sergiler. Ve bu da fotoğrafımızı zenginleştiren büyük bir platodur. Doğa ve yaşam fotoğraf sanatçılarımız için büyük bir renk paletidir. Yaşanan zaman içinde, dünyadaki oluşumlar bizi de etkiledi. Renk teknikleri yayıldıkça, ülkemizdeki kadrolar da renge bulaştı. Zaman içnde yoğun çalışmalarla fotoğrafımızın renk dünyası oluştu.
Fotoğraflar üzerinde durmalıyız. Ülkemizde tek tek fotoğraflar üzerinde düşünmek, pek rastlanmayan bir şeydir. Her şey tek bir fotoğraf üzerinde düşünmekle başlıyor. Eksik tarafımız da budur. Fotoğrafımızı çok boyutlu, katmanlı bir görsel yapı olarak anlamazsak onu geliştiremeyiz. Bu çalışmamın fotoğrafımızın kuramsal temeline bir katkısı olacağına inanıyorum.
Gültekin Çizgen