Renk klasik anlamda, eşyaların muayyen renkleri olarak, resmin temel elemanlarından biri biliniyordu. Resim optik bir sanattır. Göz duyumlarına dayanır. Bu duyumlar da renk - ışık duyumlarından ibarettir. Rengi yalnız ışık tayfı olarak ilk keşfedenler empresyonistler olmuştur. Empresyonizme kadar resimde kullanılan renk, başlı başına bir değer değil, üzerinde bulunduğu objeyi ifade etmek isteyen, onu, tanıtan bir araç idi. Her nesne kendini belli bir renk içinde realize ederdi. Ağaç resmi yapmak isteyen için ağaç her şeyden önce çizgilerle çevrilmiş olsun veya olmasın yeşil bir objedir. Etrafımızı çeviren objeler, belli bir renk içinde bulunurlar. Eskilere göre renk, tabiatın, maddenin eşyanın bir hususiyeti olarak bilinirdi. Mavi bir mantonun rengi, gerçekten sahip olduğu renk olarak tanınırdı. Renk, renk kontrasları ve özellikle kırmızı-mavi akortu ile sağlanıyordu... (Önsözden)
Renk klasik anlamda, eşyaların muayyen renkleri olarak, resmin temel elemanlarından biri biliniyordu. Resim optik bir sanattır. Göz duyumlarına dayanır. Bu duyumlar da renk - ışık duyumlarından ibarettir. Rengi yalnız ışık tayfı olarak ilk keşfedenler empresyonistler olmuştur. Empresyonizme kadar resimde kullanılan renk, başlı başına bir değer değil, üzerinde bulunduğu objeyi ifade etmek isteyen, onu, tanıtan bir araç idi. Her nesne kendini belli bir renk içinde realize ederdi. Ağaç resmi yapmak isteyen için ağaç her şeyden önce çizgilerle çevrilmiş olsun veya olmasın yeşil bir objedir. Etrafımızı çeviren objeler, belli bir renk içinde bulunurlar. Eskilere göre renk, tabiatın, maddenin eşyanın bir hususiyeti olarak bilinirdi. Mavi bir mantonun rengi, gerçekten sahip olduğu renk olarak tanınırdı. Renk, renk kontrasları ve özellikle kırmızı-mavi akortu ile sağlanıyordu... (Önsözden)