Roma Katolikliği ve Politik Form & Kara ve Deniz

Carl Schmittin muhalefet ettiği şeylerin listesi bir hayli uzundur. Schmitt, çok partili parlamenter demokrasinin gördüğü suretlerine muhalif olmuştur. Tıpkı 1. Dünya Savaşındaki mağlubiyet sonrası Almanyada kurulan Weimar Cumhuriyetinde güçlü bir siyasi alternatif olarak beliren proleter sınıf diktatörlüğünü yücelten sosyalizme karşı olduğu gibi. Keza ekonomik akıl ve teknik akıl da muhalefet ettikleri listesinden hiç düşmemiştir. Schmitt İngiltere ve / veya ABD hegemonyası altında bir dünya devletine de, Mİlletler Cemiyetine de, kapitalist dünya ekonomisinin milli devletleri ortadan kaldıran depolitizasyonuna da karşı çıkmıştır. Bir bilim felsefesi olarak pozitivizmin hukuka ve siyaset teorisine sirayetine de muhaliftir. Şahıs ve grup hakimiyetini pekiştirdiğini düşündüğü nötr devlet de, hukuki pozitivizmin eseri kanun devleti de onun pek çok eserinde sistematik olarak tenkit ettiği temel olgulardandır.Roma Katolikliği ve Politik Formda Schmitt, Roma Katolik Kilisesini tarihüstü / tarihötesi dini rolü ve daveti açısından değil Roma sonrası Avrupa tarihinde işgal ettiği siyasi kudreti itibariyle ele alır. Üzerinde yoğunlaştığı tarihi devir, Protestan ve Püriten fırkaların ona muhalefetini tevarüs eden seküler politik ve ekonomik aktörler lehine güç kaybettiği modern zamanlardır. Çünkü Schmitt için esas aciliyeti olan, hegemonya kurmakta olduğuna inandığı politik aktörlere ve onların dünya tasavvurları ile söylemlerine karşı Roma Katolik Kilisesinin temsil ettiği ruh ya da duruştan mülhem bir muhalefet zemini oluşturmaktır.Kara ve Deniz, dünya hayatının iki temel unsurunca temsil edilen, devrin iki siyasi kudretini, iki ayrı varoluş şeklini ve dünya tasavvurunu iki kutup olarak tefrik ve tahlil eder. Schmittin entelektüel dünyası fark alemine aittir. Schmittin Kara ve Denizde karşı karşıya koyduğu; Leviathan ile Behemoth, saf denizi varoluş ile saf kara varoluşu, yaşadığı tarihi andaki Protestanlık ile Katoliklik, İngiliz ile Alman, bencil kapitalist tüccar ile kahraman kara askeridir. Spengler, Sombart, Jünger, Heidegger ve Schmitt fark deyince, dost - düşman deyince aynı şeyi görür ve gösterirler.

Carl Schmittin muhalefet ettiği şeylerin listesi bir hayli uzundur. Schmitt, çok partili parlamenter demokrasinin gördüğü suretlerine muhalif olmuştur. Tıpkı 1. Dünya Savaşındaki mağlubiyet sonrası Almanyada kurulan Weimar Cumhuriyetinde güçlü bir siyasi alternatif olarak beliren proleter sınıf diktatörlüğünü yücelten sosyalizme karşı olduğu gibi. Keza ekonomik akıl ve teknik akıl da muhalefet ettikleri listesinden hiç düşmemiştir. Schmitt İngiltere ve / veya ABD hegemonyası altında bir dünya devletine de, Mİlletler Cemiyetine de, kapitalist dünya ekonomisinin milli devletleri ortadan kaldıran depolitizasyonuna da karşı çıkmıştır. Bir bilim felsefesi olarak pozitivizmin hukuka ve siyaset teorisine sirayetine de muhaliftir. Şahıs ve grup hakimiyetini pekiştirdiğini düşündüğü nötr devlet de, hukuki pozitivizmin eseri kanun devleti de onun pek çok eserinde sistematik olarak tenkit ettiği temel olgulardandır.Roma Katolikliği ve Politik Formda Schmitt, Roma Katolik Kilisesini tarihüstü / tarihötesi dini rolü ve daveti açısından değil Roma sonrası Avrupa tarihinde işgal ettiği siyasi kudreti itibariyle ele alır. Üzerinde yoğunlaştığı tarihi devir, Protestan ve Püriten fırkaların ona muhalefetini tevarüs eden seküler politik ve ekonomik aktörler lehine güç kaybettiği modern zamanlardır. Çünkü Schmitt için esas aciliyeti olan, hegemonya kurmakta olduğuna inandığı politik aktörlere ve onların dünya tasavvurları ile söylemlerine karşı Roma Katolik Kilisesinin temsil ettiği ruh ya da d... tümünü göster


Değerlendirmeler

değerlendirme
Filtrelere göre değerlendirme bulunamadı

Baskı Bilgileri



ISBN
9789757819622

Etiketler: siyaset bilimi

Şu An Okuyanlar

Şu anda kimse okumuyor.

Okumuşlar

Okumuş kimse bulunamadı.

Okumak İsteyenler

Okumak isteyen bulunamadı.

Takas Verenler

Takas veren bulunamadı.
Puan : hepsi | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
Değerlendirme Zamanı: en yeni | en eski