2009 ORHAN KEMAL ÖYKÜ YARIŞMASI BİRİNCİSİHani uçuruma çekilme duyumsaması olur ya içimizde,Kevser Ruhinin anlatımı da böyle.Evet,baş döndürücü,hatta tehlikeli ama güzel de!Sadık Aslankara-Cumhuriyet Kitap...Gönül yarası dediğinin, buruk gülümsemeyle anımsanan bir çift ela göz olduğunu anlatmadıydı bana. Ben de sesindeki berraklığın yorgun ruhuma iyi geldiğini söylemedim, bir de sleri söylerken ne kadar dayanılmaz olduğunu...Saçları Deli Çoruh, kurda kuşasökmeyen sınır çizgilerinin acımasız bir yasağa, sevdanın, sınırı geçtikten sonra kedere dönüştüğü karşı yaka da hasretçeken insanların, acının, sevincin, mutluluğun, düşün ve cenazenin, ayrılığın ve kavuşmanın iç içe geçtiği, öyküler...İlk kitabı Kehribar Kadınlar ile özgün bir öykücü olduğunu kanıtlayan Kevser Ruhi, Saçları Deli Çoruh ta da zengin dili, imgeleri, doğa ve insan betimlemeleriyle başarısını sürdürüyor.
2009 ORHAN KEMAL ÖYKÜ YARIŞMASI BİRİNCİSİHani uçuruma çekilme duyumsaması olur ya içimizde,Kevser Ruhinin anlatımı da böyle.Evet,baş döndürücü,hatta tehlikeli ama güzel de!Sadık Aslankara-Cumhuriyet Kitap...Gönül yarası dediğinin, buruk gülümsemeyle anımsanan bir çift ela göz olduğunu anlatmadıydı bana. Ben de sesindeki berraklığın yorgun ruhuma iyi geldiğini söylemedim, bir de sleri söylerken ne kadar dayanılmaz olduğunu...Saçları Deli Çoruh, kurda kuşasökmeyen sınır çizgilerinin acımasız bir yasağa, sevdanın, sınırı geçtikten sonra kedere dönüştüğü karşı yaka da hasretçeken insanların, acının, sevincin, mutluluğun, düşün ve cenazenin, ayrılığın ve kavuşmanın iç içe geçtiği, öyküler...İlk kitabı Kehribar Kadınlar ile özgün bir öykücü olduğunu kanıtlayan Kevser Ruhi, Saçları Deli Çoruh ta da zengin dili, imgeleri, doğa ve insan betimlemeleriyle başarısını sürdürüyor.
Hatıradan başlayıp masala dönüşen, gerçekten çıkıp hayale bürünen öykülerden oluşan kitap akıcı ve şiirsel yazım diliyle dikkat çekiyor. Öykülerin ortak yanları hayalleri. Hayal edilen bazen bir sınırın öte yanı bazen özlenen biri bazense beklenen ve hatta belki de hiç tanınmayan biri. Hayal etmenin, özlemenin, beklemenin öyküleri. Ne kadarı gerçek sorusunu aratmayan illa soracak olanlara da şu çarpıcı paragrafla cevap veren bir eser.
"Yazar yalanlar söyler. Gerçeği alır, sizin gerçeğiniz olmaktan çıkartır, paramparça eder, parçaları kafasına göre birleştirir, kendi gerçeğini yaratır. İnandırır. inanmadığı sözler de söyleyebilir ama onları yazdıktan sonra hem kendi inanır hem sizi inandırır. Bu yorgun fotoğraf içinde, olsa olsa kuru fasulyeli kektir yazar. Evet. Öyledir, fasulyedendir, siz onun kestaneli pasta olduğuna inanırsınız."