Nahid Sırrı Örikin Hikaye ve romanlarının kaderi ise, aşağı yukarı hep aynı olur: Yanlış anlaşılmak. Bu kader, daha ilk hikâye kitaplarının neşriyle başlar ve sonuna kadar hep sürer. Elinizdeki kitapta var olan hikâyeler de bu şanssızlıktan paylarına düşeni alırlar. (...)Yayımlandığı dönemde Sanatkârlar hakkında yazılanlar, daha çok hikâyeleri özetlemek ve yazarın diline takılmaktan ibaret gibidir. Kimse Nahid Sırrının Maupassant tarzı olay hikâyesinden Çehov tarzı durum hikâyesine geçişimizde bazen katalizör, bazen de adaptör rolünü üstlenen üç beş isimden biri olduğunu yazmaz. Kimse sanatçıların kahraman olarak seçiminin sebepleri, hikâyelerdeki buruk ve içli havayı yahut fiktif yapıdaki zayıf noktaları, çarpıcı noktaları önemsemez.M. Kayahan Özgül
Nahid Sırrı Örikin Hikaye ve romanlarının kaderi ise, aşağı yukarı hep aynı olur: Yanlış anlaşılmak. Bu kader, daha ilk hikâye kitaplarının neşriyle başlar ve sonuna kadar hep sürer. Elinizdeki kitapta var olan hikâyeler de bu şanssızlıktan paylarına düşeni alırlar. (...)Yayımlandığı dönemde Sanatkârlar hakkında yazılanlar, daha çok hikâyeleri özetlemek ve yazarın diline takılmaktan ibaret gibidir. Kimse Nahid Sırrının Maupassant tarzı olay hikâyesinden Çehov tarzı durum hikâyesine geçişimizde bazen katalizör, bazen de adaptör rolünü üstlenen üç beş isimden biri olduğunu yazmaz. Kimse sanatçıların kahraman olarak seçiminin sebepleri, hikâyelerdeki buruk ve içli havayı yahut fiktif yapıdaki zayıf noktaları, çarpıcı noktaları önemsemez.M. Kayahan Özgül