Sanat Tarihi: Sıradışı Bir Disiplin

Sosyolog, küratör Ali Akay, İstanbulda ve Pariste gerçekleştirdiği söyleşilerle sanat tarihinin önde gelen isimlerini bir kitapta buluşturdu. Jean Baudrillard, George Didi-Huberman, Stephen Wright ve Hubert Damish bunlardan birkaçı... TADIMLIKEdward Lucie-Smith: İngilizce yazılmış yayınlarla çağdaş sanatın tarihi rehin alındı.(Söyleşi: Ali Akay-Levent Çalıkoğlu)Ali Akay: 10-11 Aralıkta İstanbulda Bilgi Üniversitesinde gerçekleştirilen San Francisco Manifestosunun 20. Yıldönümü sempozyumunun ana konuşmacılarından biri oldunuz. Sempozyumda esas olarak sanat dünyasında Batının hâkimiyeti tartışıldı. Maymunun Resim Yapma Hakkı: Sanat Tarihi Hâlâ Bir Batı Oldu-Bittisi mi? başlıklı ilk panelde tartışılanlar hakkındaki yorumunuzu alabilir miyim? Diğer konuşmacılar Bedri Baykam, fiahin Yenişehirlioğlu ve Carmelo Strano idi.Edward Lucie-Smith: İnsanların yeterince odaklanmadıkları izlenimini edindim. Türkiyenin gerek geleneksel, gerek coğrafi konumuna bakıldığında Türk sanatının Avrupanın tamamen dışında olduğunu söylemek çok anlamsız bence. Türk sanatıyla ilgili sorun, henüz dışarıdan mı içeriden mi bir sanat olduğuna karar verilmemiş olması. Açıkçası bu sadece Türkiyeye özgü bir ikilem değil. Herkesin bildiği gibi farklı tarihleri olan ülkelerde, mesela Balkan ülkelerinin –komünist ama Rus olmayan Bulgaristanın, Romanyanın vs– bir alterrnatif olarak, çok kesin hatlarla yaratılmış bir kimlik peşinde koşmadıklarını, bunun yerine Modernizmin içinde bir kimlik oluşturmaya çalıştıklarını görüyoruz. Buna karşıt olarak da mesela bir Çinli sanatçı her zaman ben bir Çinli sanatçıyım diyor.

Sosyolog, küratör Ali Akay, İstanbulda ve Pariste gerçekleştirdiği söyleşilerle sanat tarihinin önde gelen isimlerini bir kitapta buluşturdu. Jean Baudrillard, George Didi-Huberman, Stephen Wright ve Hubert Damish bunlardan birkaçı... TADIMLIKEdward Lucie-Smith: İngilizce yazılmış yayınlarla çağdaş sanatın tarihi rehin alındı.(Söyleşi: Ali Akay-Levent Çalıkoğlu)Ali Akay: 10-11 Aralıkta İstanbulda Bilgi Üniversitesinde gerçekleştirilen San Francisco Manifestosunun 20. Yıldönümü sempozyumunun ana konuşmacılarından biri oldunuz. Sempozyumda esas olarak sanat dünyasında Batının hâkimiyeti tartışıldı. Maymunun Resim Yapma Hakkı: Sanat Tarihi Hâlâ Bir Batı Oldu-Bittisi mi? başlıklı ilk panelde tartışılanlar hakkındaki yorumunuzu alabilir miyim? Diğer konuşmacılar Bedri Baykam, fiahin Yenişehirlioğlu ve Carmelo Strano idi.Edward Lucie-Smith: İnsanların yeterince odaklanmadıkları izlenimini edindim. Türkiyenin gerek geleneksel, gerek coğrafi konumuna bakıldığında Türk sanatının Avrupanın tamamen dışında olduğunu söylemek çok anlamsız bence. Türk sanatıyla ilgili sorun, henüz dışarıdan mı içeriden mi bir sanat olduğuna karar verilmemiş olması. Açıkçası bu sadece Türkiyeye özgü bir ikilem değil. Herkesin bildiği gibi farklı tarihleri olan ülkelerde, mesela Balkan ülkelerinin –komünist ama Rus olmayan Bulgaristanın, Romanyanın vs– bir alterrnatif olarak, çok kesin hatlarla yaratılmış bir kimlik peşinde koşmadıklarını, bunun yerine Modernizmin içinde bir kimlik oluşturmaya ... tümünü göster


Değerlendirmeler

değerlendirme
Filtrelere göre değerlendirme bulunamadı

Baskı Bilgileri



ISBN
9750811380

Etiketler: söyleşi-röportaj

Benzer Kitaplar

Şu An Okuyanlar

Şu anda kimse okumuyor.

Okumuşlar

Okumuş kimse bulunamadı.

Okumak İsteyenler

kirmizikurnaztilki
1 kişi

Takas Verenler

Takas veren bulunamadı.
Puan : hepsi | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
Değerlendirme Zamanı: en yeni | en eski